terhebat dari ...piouSpdosH..

Tuesday, 5 April 2011

18 Sebab Jin MERASUK Manusia

assalamualaikum wahai readers sekalian..

hurm.. dah lama atq tak kene tag note kat fb.. pastu dati dauspozi.com tag atq... tajuk best..

sebelum nie pun, atq pernah buat juga pasal jin aka makhluk halus nie.. tapi berkenaan faktor kenapa diganggu & tanda-tanda die la... dan kali nie atq nak cerita sebab kene rasuk lah.. nauzubillah..

1. Apabila manusia meringankan solat dan tidak mentaati perintah Allah.
2. Terdapat alat muzik atau alat melalaikan didalam rumah
3. Meninggikan suara dalam bilik air
4. Menangis dan merintih sebelum tidur
5. Membuang air panas ke dalam bilik air
6. Melompat tinggi tanpa membaca Bismillah
7. Memasuki tempat gelap yang ditinggalkan
8. Perasaan terlalu takut dan terlampau gembira, seperti ketawa berlebihan
9. Selalu bertengkar suami isteri
10. Terlampau marah
11. Mengikut hawa nafsu
12. Terdapat gambar lukisan manusia dan anjing di dalam rumah
13. Terdapat lambang salib pada lantai, sejadah atau langsir
14. Menghadiri majlis yang melekakan tanpa menyebut kalimah Allah
15. Perempuan suka bersolek
16. Berlaku sihir perjanjian di antara jin dan tukang sihir
17. Jin jatuh cinta pada manusia
18. Suka membaca buku cerita hantu dan buku berunsur sihir.

- Ustaz Dasuki (Imam Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam, Selangor)

Kredit: Gempak.org & Encikapas

*thnx daus tag atq..

8 pengondam setia:

Dayana AZ said...

woohh, air panas? ta bole ke? mandi air panas cne?

Qaseh dalia adelia said...

tak pernah lagi kena rasuk ..mintak2 di jauhkan ..

forever love said...

Dayana AZ : air tue panas sangat ke.? tak silap atq.. kalau dalam lubang jamban la..

forever love said...

Qaseh dalia adelia: atq tak pernah.. tapi pernah kene tegur la...

Dauspozi said...

Buang air panas dalam bilik air tu mmg Daus selalu buat dulu, skg tak buat dh... Coz mandi air panas kan.. hehe.. btw.. Welcome kak.. Ilmu haruslah dikongsi, ye x?.. hehe

forever love said...

Dauspozi: huhu.. mnd air sejuk lagi besyt.. hehehe...

betul3.. tak salah berkongsi ilmu..

FarhanZukri said...

meninggi sore dalam bilek air??..takbole dah nak karok sorang2 dlm bilik air lg dah pasni..kang xpasal2 kene rasuk plak..huhu

forever love said...

FarhanZukri: huhu.. tak tahu la.. nape erk nak mnd sambil nyanyi2.??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...