terhebat dari ...piouSpdosH..

Wednesday, 6 April 2011

apabila perkara SERIUS dibuat GURAUAN

assalamualaikum wahai readers sekalian...

korang pernah bergurau tak?? mesti lah pernah kan.. even ada orang yang buat lawak tapi tak pernah nak gelak or senyum... tapi orang yang mendengar tue mesti gelak terbahak-bahak.. macam cikgu BM aka cikgu badminton atq.. die kalau buat lawak.. die tak gelak or senyum pun.. anak murid die je yang poyo gelak.. haha.. dah la dengan misai tebal die.. #opsss cikgu.. jangan marah saya.. rindu kenangan tue..


tapi kan.. tak semua benda boleh bawak bergurau taw.. ada benda-benda yang tertentu je boleh.. lagi-lagi bila boleh melibatkan hati dan perasaan.. memang susah nak bawak bergurau.. bukan tak boleh.. boleh tapi kene beringat lah.. jangan main taram je... nanti lain jadinya...


memang lepas bergurau perkara serius boleh mintak maaf lepas tue.. tapi kesan die.?? apa yang terlekat kat memori orang yang kene?? apa yang die rasa?? apa yang akan terjadi lepas tue?? ada terpikir tak semua nie.. mesti takde kan... 


sekali orang dah terkene dengan perkara serius yang dibawak bergurau.. lepas nie.. die akan amik kisah semua gurauan... semua benda die akan ingat perkara serius... memang die akan berhati-hati dalam setiap gurauan....


so.. lepas nie.. kalau nak bergurau tue.. kene beringat.. jangan main hentam kromo je nak bergurau.. semua ada had dan batasannya... pikir juga perasaan orang dan kesan yang akan terjadi lepas tue... berhati-hati bila bermain dengan hati dan perasaan orang...

6 pengondam setia:

athirah said...

gapodio ni atiq? hhhehehehehehehhe

eyjalukman said...

btol tu .
tk suke org gurau yg over2 . huhu

forever love said...

athirah: atq okie je.. gurau lebih2 pun takpe.. tapi ada org takleh kene gurau lebih2..

forever love said...

eyjalukman: huhuhu.. ada orang boleh tahann kene gurau lebih2...

piouspdosh said...

alamak..saye ada tak bergurau yg lebih2? kalo ada, i'm sorry ye :)

forever love said...

piouspdosh : takde la awk.. mana ada.. saya tak terasa pun dengan awk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...