terhebat dari ...piouSpdosH..

Saturday, 16 April 2011

#2 : 30 TIPS PENENANG HATI

 assalamualaikum wahai reader sekalian...

semalam atq ada share kan 30 tips penenang hati.. tapi baru part 1 la erk.. sebab atq tak abs baca buku tue lagi.. atq nak tambah lagi nie.. boleh kan.??

3. HARIMU ADALAH HARIMU

> cukup sekadar hari ini adalah harimu.. jangan dipikir hari yang dah lepas.. tiada hari semalam dan tiada juga hari esok.. gunakan sebaiknya harimu itu.. jadikan seolah-olah umurnya hanya sehari sahaja (dilahirkan dan mati pada hari yang sama).. oleh itu janganlah kamu merosakkan dengan kepedihan dalam masa lalu dan perkiraan masa hadapan yang belum tentu..


bahagikan setiap minit dan jam kepada benda yang berfaedah.. minta keampunan dan rela atas rezeki yang kita perolehi.. selain itu.. perbaiki prestasi kita.. fokus akan kerja yang dibuat.. memberi manfaat kepada orang lain dan sebagainya...


4. BIARKAN MASA DEPAN SEHINGGA IA MENYAPA


>jangan kita takut dengan masa depan.. sebab tidak ada siapa yang tahu apa terjadi pada masa hadapan.. adakah kebahagian yang diperolehi atau kesusahan..


biarkan hari esok sampai dengan sendirinya dan janganlah kita bertanya khabarnya dan jangan lah kita menunggu kedatangan kerana kita perlu sibukkan diri kita pada hari ini..


5. BAGAIMANA MENGHADAPI KRITIKAN YANG TAJAM


> jadikan diri kita bagai gunung yang bisu.. maafkan mereka dan jangan sampai berpikir-pikir apa yang dirancang.. jauhkan diri kita dari mereka.. biarkan diri mereka dengan urusan mereka..


= = = = = 

~La Tahzan~

10 pengondam setia:

IftiMonstaa said...

thanks sgt2 kak atiq.. owg mmg memerlukan semua tips ni sekarang :)

forever love said...

IftiMonstaa: sama2.. jangan bersedih.. jangan marah2.. tak baik..

Chempaka said...

nice~~

terbaru dari chempaka: They are Talking About Us !

forever love said...

Chempaka : thnx ya

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

atq...tq share tips ni..

myhardday said...

suka baca tip no.5 =)

forever love said...

Lydia Miza(Aidyl Azim): sama2 ummi.. nanti atq tambah lagi tips die ye...

forever love said...

myhardday : betul.. makin lama makin terkena batang hidung sendiri

Nurul Afifah said...

akak..tips ni mmg amat berguna kat saya..tengs kak.!!

forever love said...

urul Afifah: sama2.. sama2 kita gne bila kita resah ye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...