terhebat dari ...piouSpdosH..

Tuesday, 5 April 2011

kita hanya MERANCANG...

assalamualaikum wahai reader sekalian..

camne hari nie.?? sihat?? gembira tak.?? harap semua sihat.. semua gembira... apa perancangan hari nie.?? perancangan elok ke tak elok.. yang tak elok tue.. hope janganlah dibuat ye.. kang jadi pape payah..

sebut pasal perancangan nie.. masing-masing ada perancangan kan.?? tak kisah la untuk sejam lagi ke.. untuk minggu depan ke atau tahun depan.. tapi hanya Allah sahaja yang boleh menentukan segala perancangan kita tue berjalan atau tidak.. tapi jangan lupa.. kita boleh berdoa semoga apa yang dirancang tue berlaku dengan baiknya...

lepas kita merancang, kita berusaha, kita berdoa, dan kita bertawakal.. penting benda tue.. kalau kita just merancang tanpa berusaha, tak menjadi juga.. kalau dah berusaha, tapi tak berdoa.. mungkin jadi. tapi tak mungkin tak jadi seperti yang kita nak.. lepas tue baru bertawakal semoga apa yang kitan rancang tue berjaya..


"Sesungguhnya Allah tidak mengubah keadaan sesuatu kaum sehingga mereka mengubah keadaan yang ada pada diri mereka sendiri." (Surah ar-Rad: ayat 11)

Tetapi sekiranya kita sudah berhabis daya tapi masih hajat kita tidak dipenuhi, berserah dan redhalah kerana ianya adalah ujian yang datang dari Allah dan beringatlah Allah Maha Penyayang.. 


* ya Allah.. entry paling susah atq pernah buat.. tak tahu nape.. dah kurang membaca nie.. hurm.. akhirnya. terhasillah entry yang macam takde pe je..

12 pengondam setia:

fatin_dhira95 said...

yeah .kita hanya mrncg .allah tntukan .sbgai mnusia kne redha .entry yg bmaanfaat ^^

hafiz hafizol said...

dah macam lirik lagu plak.. Muahaha.. papepun sesuatu yang dirancang itu tak semuanya menjadi kalau Allah x izinkan... sebab 2 la lau nak merancang niat 2 penting.. Untuk Allah SWT.. INsyaAllah dipermudahkan segala urusan... Cheewahhh... Ada gaya kaunselor dak???? MUehehehehehe

nur amalina athman said...

yg dirancang hanyalah rancangan kita..tapi RANCANGAN yg di atas sana lebih hebat.

forever love said...

fatin_dhira95 : yup.. betul tue.. jangan lupa doa ye...

thnx ya dira

forever love said...

hafiz hafizol: hehe.. ada la gaya sikit.. huhu... beetul tue.. kene rancang benda yang betul.. dengan niat kerana Allah..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

kita perlu merancang...berusaha melakukan yg terbaik.jika Allah izinkan..hasilnya menakjubkan.jika gaal jgn lah berduka~~

forever love said...

nur amalina athman : betul.. perancangan yang kat ATAS tue lebih hebat dan takde sape pun yang tahu..

forever love said...

Lydia Miza(Aidyl Azim): yup.. betul.. jangan merancang tanpa ada usaha..

piouspdosh said...

"...dan mereka membuat perancangan dan Allah membuat perancangan juga. Allah adalah sebaik-baik perancang.” (Al-anfal : 30 )

=)

forever love said...

piouspdosh : betul.. ayat Quran pun dah cakap..

thnx awk.. :)

Qaseh dalia adelia said...

hehe banyak lagi boleh mantapkan entry ni ..apa2pun setiap perancangan Allah yg tentukan :)

forever love said...

Qaseh dalia adelia : hehe.. tahu.. tapi memang tak dapat nak pikir.. payah sangat..

betull.. segala perancangan Allah tentukan.. jadi atau tidak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...