terhebat dari ...piouSpdosH..

Monday, 25 April 2011

bersabarlah wahai hati

assalamualaikum wahai readers sekalian...

nak sambung entry INI... kadangkala apabila kita berterus terang apa yang kita tak puas hati dengan die.. ada gak yang tak dapat terima.. sebab die.. hurm.. tuan punya badan la yang tahu sebab apa.. even dah cakap ibarat semanis kurma kan.??? takpe... jangan berkecil hati.. tetapi.. bersabarlah..

bersabarlah... ada manis nya bila kita bersabar... ada hikmahnya... disebalik tue.. insyaAllah.. mungkin die tak dapa terima sebab die pikir itu bukan salah die or apa... tapi satu hari.. die akan pikir balik apa yang kita terus terang... die akan pikir dalam-dalam.. dan mungkin sebab nak berselindung.. tue la die tak terima terus terang kita tue...

seorang yang nak jadi lebih baik dari semalam... perlu terima semua apa yang diperkatakan oleh orang.. orang lebih tahu perangai kita.. cara kita... dari diri kita sendiri... even tak boleh terima apa yang dikhabarkan tue... kita cuba ambil.. dan pikir nape die cakap camtu.. kenapa die tak selesa dengan kita. tak puas hati dengan kita.. semua benda yang dibuat.. mesti bersebab...

tinggikan sifat sabar kita dalam diri... dan berdoa moga Allah buka hati die untuk menerima apa yang kita terus terang pasal die... dan lepas tue.. cuba berbaik.. jangan nak masam-masam muka... even mula-mula die tak layan kita.. tapi bila lihat kesungguhan kita.. insyaAllah hati die akan terbuka juga... dan hubungan akan jadi lebih baik dari sebelumnya... insyaAllah...

* berdoalah kepada Allah semoga Allah tebalkan sifat sabar dalam hati kita...

4 pengondam setia:

risa said...

sabar tu pon ada batasnya kan dear..
kalau akak suke face to face..senang..terus tanya
tapi tak ramai ada sikap macam ni..suka buat hukuman tanpa bertanya terlebih dahulu..berbincang tu adalah jalan penyelesaian terbaik bagi akak:)

forever love said...

risa: yup.. ada batasnya... tapi kalau org tue terus terang pasal die tak puas hati... tak salah kalau kita selesaikan masalah tue

Qaseh dalia adelia said...

ADA MASALAH TERUS SELESAI ..JANGAN PENDAM2 KAN DALAM HATI NANTI BERNANAH ...

forever love said...

Qaseh dalia adelia : BETUL.. SELESAIKAN TERUS.. TAKDE LA KITA RASA SEDIH JE KAN.??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...