terhebat dari ...piouSpdosH..

Friday, 8 April 2011

jangan ambil mudah pasal SOLAT

assalamualaikum wahai reader sekalian..

hurmm.. sebelum tue.. atq agak gembira hari nie.. blog atq makin diterima ramai.. i hope so.. sebab hari nie.. la nie.. follower atq dah cecah 890... baru je buat entry pasal followers ke 888.. tup-tup.. muncul follower ke 890.. ok dah.. jangan gembira sangat... jom berbalik pada cter yang asal..


atq balik makan tadi.. masa ada sorang employee kat dalam opice nie.. kawan die dah pergi solat jumaat da.. masa tue dah khutbah jumaat dah.. nana tanya la kat die.. tak pi solat ke.. die senyap je... rupa-rupanya die tunggu iqamat.. baru nak pi.. hurm.. pe la nak jadi.. masa tue die tengah main game lak tue.. 


kalau tak silap atq.. bukan wajib dengar khutbah ke kalau solat jumaat.. hurmmm... atq harap betul lah yang tue..


solat... hurmm. hari jumaat je.. mesti ada cter pasal tak solat jumaat kan.. nie entry ke 3 kot pasal solat.. tapi hari nie.. nak share lain sikit la.. tapi bab solat gak..


"solat tiang agama"
yup.. semua tahu kan.?? kalau tak tahu.. masyaAllah.. hope takla erk.. cuba bayangkan kalau rumah.. tiang die runtuh.. rumah pun runtuh jugak kan.?? sama la macam kita.. bila kita tak jaga solat.. tiang kita runtuh.. so iman kita camnie.? iman tue ibarat dinding rumah kita.. dapat bayang kan tak.???


satu lagi.. bila kita tak jaga solat.. berkemungkinan besar.. segala rezeki kita tak berkat.. watpe hidup kalau rezeki tak berkat.. pastu bagi anak-anak makan. kawan-kawan makan.. pastu perangai diowg pun.. nanti camne...


tak susah pun solat nie.. amik masa 5 min je..tak lama mana pun 5 min tue.. tinggal kan cter pun.. masih paham jalan cerita lagi... so.. jagalah solat tue.. even sakit.. even bizi camne pun.. janganlah tinggalkan solat walau apa keadaan pun...




pikir, paham dan cari jawapan dalam diri kita.. tepuk dada tanya iman... sedangkan org cina pun sembah tuhan die pagi-pagi hari...

nak entry lain yang berkaitan --> sini <--- & ----> sini <----


*peringatan untuk diri atq juga..

6 pengondam setia:

Pembawa_Wacana said...

solat sangat penting juger untuk recharge energy.....;)

pearl jade said...

betul 2..dan lagi bagus kalau buat solat sunat rawatib
boleh tampung lompong2 masa solat fardhu...i mean kalau terkhayal time solat.hehe

forever love said...

Pembawa_Wacana: betul.. bila dah solat je.. ada tenaga.. hihi

forever love said...

pearl jade: betul.. tapi asyik cari alasan je taknak buat.. hihi

trigyy said...

nice la atiq

forever love said...

trigyy : thnx eddie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...