terhebat dari ...piouSpdosH..

Wednesday, 13 April 2011

kita semua HEBAT

assalamualaikum wahai reader sekalian..

layan video bawah nie dulu.. baru atq nak bebel pagi-pagi nie..

video

paham tak apa yang mickey n da geng nyanyi tue.? antara yang atq paham dari die nyanyi tue

"hebat, hebat sememangnya hebat"
"hidup ceria penuh tenaga"

dalam hidup kita nie.. kita perlu jadi orang yang hebat.. hebat dalam segala benda.. tapi bukan hebat dalam benda yang tak elok macam hebat dalam pergaduhan.. perjudian.. rempit semua tue la..

apa yang kita perlu hebat.. kita perlu hebat melawan nafsu.. hebat melawan amarah. hebat melawan sifat mazmumah.. itu yang sepatutnya..

kalau kita tak hebat dalam melawan nafsu.. sebab tue terjadi perkara-perkara maksiat.. sebab tue rasa nak makan je even dah kenyang perut pun macam nak meletop... kalau kita tak hebat melawan amarah... semua orang kita nak maki bila salah sikit.. salahnya ciput je.. tapi marah die. macam dah tak boleh diperbetulkan..

banyak cara kita boleh buat untuk jadi orang yang hebat nie.. perlu usaha.. banyakkan berdoa.. sentiasa berfikiran positive.. dan sebagainya...

tak salah pun kita jadi orang yang hebat.. tapi kalau dalam sesetengah perkara.. bila kita dah hebat dari orang lain.. jangan pulak kita jadi bongkak.. jadi berlagak.. tak pasal-pasal semua orang taknak kawan kita dah.. bukan je taknak kawan.. tapi siap kene kutuk lagi.. pergh.. memang tak besh kalau camtue.. 

baca pikir dan renungkan.. tepuk dada tanya iman... 

*kalau ada silap dalam entry nie.. sila bagitahu atq.. dan atq akan perbetulkan

16 pengondam setia:

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

btul2..mcm2 segi kite leh jadi hebat..tp jgn sombong dan lupe diri la lepas tu sb yg maha hebat sbnrnye ialah Allah =)

forever love said...

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid : betul tue mama.. tp orang sekarang nie cepat luap diri..

yad'z said...

sobbss... saya belum cukup nak digelar hebat..... huhu

nabila_alia said...

betul2.saya hebat ! haha ;)

bantalbucuk said...

yup..betul tu..sebab bila kita rasa diri kita hebat..ingatla bahawa ada lagi orang lain yang lebih hebat dari kita.. ^_^

forever love said...

yad'z: kene la berubah utk mnjadi seorang yg hebat...

forever love said...

nabila_alia : haha.. semua hebat..

forever love said...

bantalbucuk: betul.. dan ingt takde sape oleh lawan kehebatan Allah..

krole said...

wuah!!!menarik!!! krole stuju ngan entri wak...kte semua hebat!!!

forever love said...

krole: betul.. kita semua hebat.. so lepas nie.. jangan cakap yg kita tak hebat..

cik fai said...

tahu tak pe . yang penting DIREDHAI ALLAH S. W. T

forever love said...

cik fai: betul.. kalau hebat.. tapi tak diredhai.. sama gak..

Shairazi Saidin said...

HEBAT DAN BERSYUKUR!!

Never say Bieber...

http://shairazisaidin.blogspot.com/2011/04/justin-bieber-euwwwwwbruno-mars.html

forever love said...

Shairazi Saidin: kalau benda baik. boleh la bersyukur.. kalau perangai kita buruk.. dan kita penyebab perangai bruk tue.. kita perlu berubah..

Qaseh dalia adelia said...

yeyy kita semua hebat ..yeahhh

forever love said...

Qaseh dalia adelia: hehe.. betul...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...