terhebat dari ...piouSpdosH..

Tuesday, 19 April 2011

apabila HUKUM HUDUD dijalankan

assalamualaikum wahai reader sekalian

hurm.. boleh tak yang atq nak cakap malaysia nie tak sepenuhnya negara islam.. maaf atas kata-kata atq.. atq cakap camtu sebab malaysia tak sepenuhnya ikut cara islam.. ok da.. sampai situ je..

korang tahu kan apa tue hukum hudud dan qisas... banyak kebaikan die kan.. kalau malaysia nie jalan hukum hudud dan qisas... insyaAllah malaysia takde jenayah-jenayah yang menggerunkan..


yela... kalau orang tue merompak or mencuri.. hukuman die potong tangan... so.. kalau sorang dah kene.. orang lain takut nak buat perkara camtu.. sama juga dengan situasi yang lain..


jenayah kat negara kita akan makin kurang jika hukum hudud dan qisas dijalankan.. selain tue... hukuman Allah terlepas juga... kalau tak silap la..


atq pelik. kenapa kes kartika tue tak proceed je dengan hukuman sebat die.. cara sebat dalam islam nie tak sama macam hukuman sebat sivil... nak tahu cara die.. KLIK SINI... kehendak die kan.. sepatutnya kita ikut kehendak die.. baru betul.. baru menunjukkan yang malaysia nie negara islam.. tengok apa dah jadi sekarang.. arak selamber je orang islam minum kan.. hurm...


kalau tak silap atq.. indon dah jalankan hukuman hudud nie.. kes die.. sepasang kekasih tue kene tangkap khalwat kalau tak silap atq... so.. bila malaysia nak jadi camtu.???





seronoknya kalau malaysia jalankan hukuman hudud dan qisas nie... 


*alamak.. terlantang pulakk suara nie

16 pengondam setia:

Sunah Mohammad said...

sebab pemegang hukuman undang2 ni takut nak jalankan..kata nanti takde tenaga kerja dah kalo duk potong tangan sume..tapi diorang lupa nak pikir, kalo da jalankan, sape berani nak mencuri da, mesti la takde yang kene potong tangan kalo gitu kan...cetek pikiran.

JUNKO-EL-HIDA said...

Memang menyeronokkan apabila kita mengamalkan hukum Islam..Tapi bila fikirkan boleh ker Malaysia buat hukum tue dengan keadaan negara yang berbilang kaum..Kita juga harus menjaga sensitiviti mereka..Bukankah Allah juga menyuruh kita hidup saling hormat menghormati?..Sebagai contoh di Kelantan..Negeri yang dipimpian parti Islam sejak sekian lama..Kenapa mereka tak buat sampai sekarang walau ada ura-ura dahulu?..Sebab mereka tahu yang di Malaysia nie berbilang kaum yang berpegang pada demokrasi dan menggunakan undang-undang sivil..Bukan senang Atiq..bila bercakap memang mudah tapi melaksanakan tue yang payah..hihihi..Fikir-fikirkan juga..

Double N said...

betol kata k.sunah.. kalau dilaksanakan hukum hudud ni, orang atasan kerajaan sendiri yang malu.. berzina sapa? rasuah sapa? memang ramai yang kene..gerenti takde orang buat dah kalau pemimpin sndiri yang kene..tapi skearang ni pemimpin buat,, tak kena apa2.. so org bawahan semua ikot..

norfa lama dah tunggu, bila hukum hudud kat malaysia akan dilaksanakan.. nama je Negara Islam.. tapi mereka takot nak laksanakan..

Pendekar Berkuda said...

seperti kata orang..bercakap memang senang..melaksanakan itu yang payah...tapi....

pernahkah kita sedar akan pertolongan dari ALLAH kalau kita benar-benar mahu menegakkan hukum ISLAM?? Adakah ALLAH akan membiarkan hambaNya yang bersungguh2 untuk menegakkan agamaNYA?? Sudah pasti tidak kan??

Selagi kita percaya bahawa pertolongan dari ALLAH itu ada...selagi itulah sesukar manapun perkara tersebut...kita mesti memperjuangkannya...

Ambil sahaja kemenangan ISLAM di dalam sejarah... perluasan empayar ISLAM... sehingga ke merata-rata tempat di seluruh dunia...adakah mereka ini boleh melakukannya jika mereka tidak percaya kepada pertolongan ALLAH itu pasti??

Ya... hanya mereka-mereka yang lemah iman sahaja yang akan berkata seperti itu... mereka yang takut akan ujian dan dugaan...tanpa pernah mengambil iktibar akan sejarah ketamadunan...

hukum hudud dan Qisas hanya terhad kepada umat ISLAM sahaja..supaya mereka menjadi insan yang kuat...dan berusaha untuk mencari rezeki dan juga memenuhi keinginan mereka dalam jalan yang benar-benar sahaja...

Kerana itulah sekarang ini kejadian rompak..curi..rogol..bunuh..khalwat..zina dan sebagainya adalah satu persembahan harian buat kita...

kerana apa?? hukumannya hanyalah denda dan penjara... jadi kerana itulah aurat menjadi bahan tertawaan... semuanya dipandang rendah..apabila umat ISLAM sendiri memudahkan ISLAM itu diubahsuai mengikut kehendak hawa nafsu mereka~!!!

ALLAHUAKBAR!!!

diana said...

sebab nye ialah negara kita i pemimpinnye sendiri
tak mengamalkan ajaran islam..
rasuah,seks bebas..
tak mungkin la depa nak jerat diri depa sendiri..

setuju jugak dengan pendapat junko..
negara kita berbilang
kaum..tapi boleh saja kalau kita nak laksanakan undang2 ni khas untuk orang islam saja..
cuma takut pulak nanti semua orang islam nak jadi murtad..

risa said...

alamak atq..akak tak pandai dan tak berani nak komen...tp suke baca pendekar berkuda punya komen...seb baik takde tanda like:)

Adi Zhaf said...

parah lah m'sia nak jalan hukum hudud..menteri berkata : langkah mayat aku dulu kalau nak jalan hukum hudud =P

:: Average ::

Orkid Edyliyne @ OrkEd said...

pasal tu OE pun tak pasti...
tapi kalau dijalankan... err... err... OE pun tak pasti macam mana..
tapi memang sebetulnya patut jalankan hukuman macam tu...
memberi pengajaran...
(n_n)

forever love said...

Sunah Mohammad: betul.. diowg akan takut nak buat lagi kalau ada yang dah kene

forever love said...

JUNKO-EL-HIDA : memang berbilan kaum.. dan demokrasi.. tapi kenapa hukuman rotan tak boleh dijalankan.. even diri sendiri yang mintak..

forever love said...

Double N: dah macam bukan negara islam da... yela.. pemimpin sendiri yang buat semua tue... tak pikir akhirat..

forever love said...

Pendekar Berkuda: betul.. sebab tue islam diperkotak katik...

forever love said...

diana: pemimpin yang buat semua tue.. so die pun takut la if terkene kat diri sendiri..

kalau betul kita nie negara islam.. ta salah pun buat hukuman khas utk orang islam...

kalau murtad pun.. kan ada hukum hudud die.. die sanggup ke.??

forever love said...

risa: hehe.. takpe2.. tapi komen diowg power2

forever love said...

Adi Zhaf : sebab diowg yang buat...

forever love said...

Orkid Edyliyne @ OrkEd : thnx OE...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...