terhebat dari ...piouSpdosH..

Tuesday, 29 March 2011

TANDA-TANDA gangguan makhluk halus

assalamualaikum wahai reader sekalian..

semalam atq ada buat entry pasal faktor gangguan makhluk halus kan?? nie atq nak bagi tanda-tanda kita diganggu pula.. jom baca dan renungkan bersama... 

Tanda-Tanda Ketika Tidur
  •  Susah tidur malam kecuali setelah bersusah payah.
  • Mudah terjaga pada waktu malam dalam keadaan takut.
  • Mimpi melihat sesuatu yang menghimpitnya lalu ia meminta pertolongan tetapi tidak berdaya.
  • Mimpi buruk yang menakutkan.
  • Mimpi melihat binatang seperti kucing, anjing, unta, ular, serigala, singa, tikus dan sebagainya.
  • Ketawa, menangis dan menjerit-jerit ketika tidur. 
  • Bunyi gigi begetar/berlaga ketika tidur.
  • Mimpi jatuh dari tempat tinggi.
  • Berdiri dan berjalan ketika tidur.
  • Bermimpi berada di tempat yang sunyi.
  • Bermimpi berada di kawasan kotor, tempat sampah dan kawasan perkuburan.
  • Mimpi melihat makhluk halus.
  • Mimpi melihat salib atau gereja.
  • Mimpi bertemu paderi atau berada di tempat ibadah mereka.
  • Mimpi melihat budak kecil. Berjaga-jaga kalau bermimpi menyusui budak kecil dan kita merasakan terlalu sayang kepadanya.
  • Mimpi benda tajam dan miang seperti pisau, paku, miang buluh dan sebagainya (tanda santau). 
 sebab tue.. sebelum tido.. kita kene amalkan apa yang Rasulullah dah ajar kat kita.. tahu tak? tak tahu meh ushar sini

Tanda-tanda Ketika Berjaga
  • Sering lalai daripada mengingati Allah s.w.t.  
  • Hilang ingatan (Gila).
  • Hilang semangat apabila sampai ketempat kerja.
  • Lesu dan malas.
  • Sesak nafas apabila masuk waktu asar hingga ke malam.
  • Rasa sakit pada sebahagian anggota badan.
  • Sakit di bahagian belakang badan terutamanya tulang belakang. 
  • Lenguh sendi-sendi.
  • Melihat sesuatu yang pelik.
  • Ketumbuhan yang sukar diubati (kanser).
  • Terasa seolah-olah memijak telur atau batu dibahagian tapak kaki.  
  • Mudah panik bila berhadapan dengan masalah.      
  • Jiwa lemah dan mudah mengalah.   
  • Selalu mengantuk.
  • Sering pening dan perubatan moden tidak dapat mengesan penyakit tersebut
  • Mudah marah dan panas baran.
  • Hilang darah.
  • Agresif dan bertindak liar. 
nie atq dapat dari forum yang sama dengan entry ini.. kalau nak baca lebih lanjut.. klik sini.. betul atau tidak wallu'alam...          

    20 pengondam setia:

    y u y u Z u l a i k h a said...

    AlhamdulilllahhhhH~ tak ada kot ^^

    Qaseh dalia adelia said...

    qaseh pernah kena yg mmpi haiwan2 berbisa je yg lain xde.. tu lah maybe lalai .. n tido tak basuh kaki

    forever love said...

    y u y u Z u l a i k h a: alhamdulillah.. bagusla camtu.. kene pertahan kan diri lagi.. hihi

    forever love said...

    Qaseh dalia adelia : atq bru mimpi malam tadi.. myb sebab terpikir pasal benda yang atq diskuss kat Sb kot..

    tia said...

    selalu mimpi jatoh katil! tmpat tggi ke tuh ? arghh! xpon mimpi ular! :(

    Sunah Mohammad said...

    nice sharing atiq..bagus usaha ni...bagi orang lain tahu...alhamdulillah...

    bolehlah ni, akak gi risik ustaz amirul sekarang ye...hahahha~

    forever love said...

    tia: lebihkan amalan tia.. pastu before tido tue.. amalkan apa yang atq bagi tue.. jangan main tido je.. ihihi

    forever love said...

    Sunah Mohammad: hehe.. sebab atq kadang-kadang pun ada gak mimpi camtu.. huhu.. tatot...

    hihi.. boleh2.. ustaz amirul taw.. bukan ustaz amirul dalam SB tue..

    athirah said...

    mcm ada tanda2 tu... ada gak yg xde... cena tu?? huhu... letih n pnat tu mmg slalu lak... byk keje skang...

    tulus sweet said...

    kawan pernah mimpi duduk dalam gereja. nauzubillah...btw. org follow..

    My MiRa said...

    atiq..mira ade banyak tanda2 ni.....gesel gigi mase tdur.....mimpi jatuh dari tempat tinggi...


    takoootttttttttttttttt

    forever love said...

    athirah: selalu kalo penat memang terjadi tanda2 tue.. sebab kita lemah.. so die senang nak ggu...

    forever love said...

    tulus sweet: owh yeke..nauzubillah.. thnk ya..

    forever love said...

    My MiRa : yang gesel gigi masa tido tue.. tak sure la.. kadang2 habit... yang tue cuba tanya ustaz kalau nak lebih kepastian..

    Nyza Nurul said...

    selalu kena yang no 3 tu..macam ada orang himpit-himpit or hempap, but nak gerak susah,suara pun tak kuar..kuatkan semangat jer baca ayat kursi sampai habis...takot giler mase tu..:(

    Dayana AZ said...

    insyaAllah tade :)

    forever love said...

    Nyza Nurul: selalunya kalo kene himpit.. mmg tak boleh nak buat apa.. cuma kene tabah baca ayat2 yang boleh halau benda tue je

    forever love said...

    Dayana AZ: hope sampai bila2 takde.. bahaya gak kalo ada tanda2 nie..

    ~...AmALinA....~ said...

    penah mimpi jatuh dari tempat tinggi..huhuh tp jarang la. kena benda2 camtuh dah..alhamdulillah..=) nice entri..

    forever love said...

    ~...AmALinA....~ : huhuhu.. dulu atq selalu.. lagi2 time penat.. sekarang tak lagi da.. alhamdulillah

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...