terhebat dari ...piouSpdosH..

Thursday, 28 April 2011

jangan jadikan benda yang SENANG sebagai alasan

assalamualaikum wahai reader sekalian...

hurm. ramai tak yang buat camtu... tadi ada sorang members kat sb tue. die ada masalah.. masalah die apa.. takpela.. taknak cerita dah.. biar dia pikir dalam-dalam.. dah buat keputusan yang paling tepat.. dan paling betul.. amin...

hurm.. ramai kot kat luar sana yang suke mencipta alasan.. benda yang kecik dan remeh pun boleh jadi alasan kan.. atq tak tuduh sape-sape.. sebab atq pun camtu.. suke mencipta alasan sebelum mencuba... yela.. selagi tak cuba.. selagi tue kita tak tahu benda tue susah atau senang kan..

tak salah kita mencuba.. lagi-lagi perkara yang baik.. perkara yang menentukan masa depan kita... perlu ke kita mencipta alasan untuk masa depan kita.. kejayaan kita.. rasanya tidak kot.. memang kita tak tahu masa depan kita cmne.. tapi waktu sekarang nie lah yang akan menentukan masa depan kita.. kita amik peluang yang ada depan mata.. kita cuba.. kita berusaha... insyaAllah masa depan kita success.. berjaya.. sape yang puas hati kalau kita berjaya.. kita juga kan.. kita juga yang bangga..


so.. lepas nie.. apa kata kita sedaya upaya untuk tidak mencipta alasan.. lagi-lagi bila perkara tue senang.. kita cuba dulu... dan rasa camne.. kalau ok.. proceed.. kalau kita rasa susah juga.. let it go begitu je.. tapi sayang lah.. dah separuh jalan.. tak kan nak biar camtu sampai diselesaikan... hurm...

solat istikharah.. solat hajat.. mintak Allah bagi petunjuk yang betul... mintak Allah tunjuk pilihan yang tepat... serah segalanya pada Allah...


baca.. pikir.. dan tepuk dada.. tanya diri sendiri


*cam tak paham je apa yang atq nak sampaikan nie..

10 pengondam setia:

Nour Akmal said...

hidup penuh dengan alasan...=p
huhuhu

... said...

as salam..
oh!
niat-usaha-tawakkal-redha.
hnm..kes tadi tu ke? hehehe..

tak tau la dia ada baca enctri sunah yang 'benchmark' tu

=)

mcm ni lah said...

banyak2 le bersabo yer,.

forever love said...

Nour Akmal : sebab kita yang mencipta alasan tue

forever love said...

... : yup.. kisah tadi tue.. die ta berani nak tempuh perkara tue sebenarnya.. sebab tue jadi macam tue

forever love said...

mcm ni lah : bukan saya la..

bantalbucuk said...

betul tu..kadang2..alasan la yang buat kita menemui kejatuhan....

forever love said...

bantalbucuk : sebab tue cuba untuk tidak mencipta alasan

Qaseh dalia adelia said...

ALASAN UNTUK MENGELAK ..
HIHI QASEH PUN BYK GAK BUAT ALASAN GRRR .. PADAHAL MALAS...

forever love said...

Qaseh dalia adelia : akak memang.. pastu bagi alasan taknak mam uba kan.. hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...