terhebat dari ...piouSpdosH..

Thursday, 7 April 2011

kita diberi PILIHAN sebenarnya

assalamualaikum wahai reader sekalian..

hurm.. nak makan apa ye hari nie.. nak pakai baju apa ye.. mak!!! banyaknya pilihan.. tak tahu nak pilih apa...

hurm.. perkara camtu biasa terjadi kat semua manusia.. memang lumrah manusia diberi pilihan dalam diri nie.. betul tak.? cube cakap kat atq.. apa perkara yang tak diberi pilihan.. ada tak.? setakat nie.. atq rasa takde.. 

membuat pilihan dalam hidup nie memang perkara yang berat perlu kita fikir.. yela.. tersalah pilih.. tersilap jalan.. kita boleh kecundang... kalau perkara yang boleh patah balik takpe.. tapi.. kalau perkara yang tak boleh dipatah balik.. kan susah tue..

Allah pun beri pilihan kat kita.. kalau kita ikut apa yang disuruh.. buat apa yang kene buat.. insyaAllah kita akan masuk dalam syurgaNya.. kita tak buat apa yang disuruh, tak ikut apa disuruh.. ke neraka lah kita.. pilih beriman atau kufur... kan3.???


begitu juga dalam hubungan hati dan perasaan.. kita diberi pilihan.. memang kita tak tahu sapa jodoh kita.. tapi bila kita dah kenal seseorang tue.. dah kenal segala sifat die.. kita kene pikir.. kalau kita terus dengan die.. masa depan kita camne.. terjamin atau tidak.. kat situ dah kene pilih.. kan3.??


tiap pilihan selalu ada risiko yang mengiringinya. Namun jangan sampai ketakutan, keraguan dan kebimbangan, menghentikan langkah kita. namun sebelum tue.. kita kene pikir sehabis baik untuk membuat pilihan..

Bukalah setiap pintu kesempatan yang datang mengetuk, sebab, siapa tahu, pintu itu tak mengetuk dua kali.” 


6 pengondam setia:

Dayana AZ said...

susah ouh nk buat pilihan kak atq, lg2 yg libatkan mase dpn...

forever love said...

Dayana AZ : memang susah nk buat pilihan.. tapi kita kene pandai berpikir.. kene pikir apa yang bakal dihadapi masa hadapan..

tia said...

kdg2 mesti keliru nk buat pilihan =.='

forever love said...

tia : sebab tue kene pikir dalam2..

Sunah Mohammad said...

nak like entri ni tapi nape ek akak tak leh nak like sejak 2-3 hari ni..huhuhu..

forever love said...

Sunah Mohammad: alamak sis.. atq pun tahu.. sebab like tue bukan atq yg buat.. hehe.. internet connection ada prob.. hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...