terhebat dari ...piouSpdosH..

Saturday, 2 April 2011

apabila TOLONG - MENOLONG dijadikan amalan

assalamualaikum wahai readers sekalian

hurm.. baru sempat update blog.. hari nie.. sibuk gler kat opice.. kejar masa.. huhu.. sedih.. penat.. tak mam lagi nie.. huhu.. nak mam pun dah tak selera dah..

hurm.. masa atq balik opice.. ada satu kemalangan... dasat gak la.. kete waja tue masuk dalam longkang... huhu.. takot.. dah la atq bawak kete laju.. hihi.. tapi still berhati-hati lagi..

apa yang atq nampak.. rakyat malaysia nie.. memang suka tolong menolong.. kalau ada xcident.. meti amai yang bantu.. ikhlas tak ikhlas tue lain cter lah... same gak bila ada ambulan or kete bomba yang kejar masa.. mesti tolong bagi laluan...

hurm.. baguskan perangai rakyat malaysia.. tapi tak kurang juga tolong tengok.. sebab tue lah kadangkala jam kat tempat eksiden tue.. huhu..


amalkan sikap tolong menolong nie.. tak salah pun.. kalau kita bantu orang dalam keadaan ikhlas.. Allah balas tolong kita tue dengan lebih lagi.. suatu hari bila kita dalam keadaan susah.. insyaAllah ada orang bantu.. 


so.. ringankanlah diri kita untuk membantu orang lain.. tak salah kan..?? pahala pun dapat gak.. insyaAllah...

6 pengondam setia:

FarhanZukri said...

hah, kak atiq ade tolong tak?? PCA..hehe

forever love said...

FarhanZukri: alamak.. tak tolong la.. tgh rush.. haha

Dayana AZ said...

haaa nasihat dari kak atq :)

forever love said...

Dayana AZ: huhu.. untuk diri sendiri juga.. hehe..

Shairazi Saidin said...

betol2. SM sokong..!

forever love said...

Shairazi Saidin: huhuhu.. tankiu.. hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...