terhebat dari ...piouSpdosH..

Thursday, 21 April 2011

pendapat AKU | DIA | KAMU | DAN MEREKA adalah berbeza

assalamualaikum wahai reader sekalian..

pendapat.. masing-masing ada pendapat.. tapi ada tak pendapat yang sama?? ada.. tapi jarang jumpa.. yang menyokong pendapat tue pendapat..

lain orang lain pendapat... lain cara penyampaian. lain pengetahuan dan lain cara paham... tapi bila seseorang tue meluahkan pendapat.. jangan kita bangkang pendapat die.. tak setuju boleh.. mungkin pendapat die ada yang tak betul.. tapi cuba kita pikir dari segi yang lain...


dan bila kita tak suke dengan pendapat tue.. takyah la sampai nak tacing-tacing. jangan lah nak marah-marah.. bia kan je.. kalau nak lebih sikit... pikir kenapa die bagi pendapat tue.. mesti ada sebab kenapa die bagi pendapat tue...


tapi jangan salah pilih pendapat.. pilih pendapat yang bagus.. pendapat yang mengajak kita ke arah kebaikan... pikir dalam-dalam...


dan bila kita nak bagi pendapat kat orang lain.. kita pun perlu camtu gak.. cuba sedaya upaya kita bagi pendapat yang paling bernas.. yang boleh membawa orang bukak pikiran die...

*dah tahu nak tulis apa dah.. kalau salah harap ditegur ye

6 pengondam setia:

Dayana AZ said...

dayana setujuuu! sesuai ni gune utk interview,

pling penting:

jgn bangkang pndapat org :)

forever love said...

Dayana AZ: yup.. kalau interview.. jangan sesekali bangkang..
kang ta pasal2 ta dapat keje terus

NuSaNa NoSa 91 said...

pendapat keen lain! ahakz~ ^_^

yup2~ jgn la bergaduh sal pendapat je.. sampai kiamat pon xhabis.. tu hak individu.. =.="

forever love said...

NuSaNa NoSa 91 : haha.. mmg la.. hihihi


betul.. sampai kiamat pun ta selesai..

myhardday said...

memang betul setiap pendapat seseorang itu berbeza tapi bagi pandangan M susah nak bangkang setiap pendapat seseorang kerana boleh membuat seseorang itu kecil hati..hmm..jadi terimalah bulat-bulat..walaupun hati tak rela..huhu

forever love said...

myhardday : yup.. kalau nk bangkang pun.. bangkang belakang2 da la. hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...