terhebat dari ...piouSpdosH..

Friday, 25 February 2011

susah sangat ke nak solat jumaat??

assalamualaikum wahai reader sekalian...

pinjam dari pokcik google


atq baru je balik dari makan kat kedai..yela..keje kan..nak balik umah..malas..takot x datang keje dah lepas tue...

tapi apa yang atq lihat...kecewanyalah..ramainya lah laki melayu, muslim x pergi solat jumaat..sedangkan masjid dekat je dengan kedai makan tue..hurmmm...

dengan customernyalah..dengan tuan punya kedai lah..xtaw la kenapa susah sangat lelaki sekarang nie nk pergi solat jumaat..atq kata bukan semua..ada BEBERAPA ok...

rasanya seronok je solat jumaat tue..2 rakaat je..khutbah bukannya panjang sampai sehari pun..sekejap je pun..bila lagi kita nak tazkirah hati kita nie kan..hari jumaat nie jela yang ada..free lagi..xberbayar pun...

secara jujurnya..atq kalau boleh..xmoh laki yang x pergi solat jumaat..nanti xleh nak jadi imam kat atq dan anak-anak..kat famili atq...sebab dalam fikiran atq..xpergi solat jumaat..means solat lain pun skip-skip juga lah..camne nak jadi pemimpin masjid yang dibina nanti...

kan ada hadis "3 kali tidak pergi solat jumaat, ditutup pintu hatinya"..dengar hadis tue pun..dah gerun..nak terangkan hati balik bukan senang taw...ya Allah...ampunkan dosaku dan semua umat islam didunia ini..

atq dah tulis pasal solat jumaat sebelum nie..bacalah erk..pasal kewajipan solat jumaat... 

semoga kita sentiasa berada dibawah rahmatnya..amin...

18 pengondam setia:

Ujang9897 said...

tanya arah kiblat pun mesti susah nk jwp tu...

takpe2..doakan dia berubah

Cik Tqah said...

dah la xpegi jumaat.. pastu leh plak lepak secara terbuka kan.a.. teruk org zaman skang nieh

forever love said...

Ujang9897: tuela pasal..selamat ujang xcmntue kan.?

forever love said...

Cik Tqah: tuela pasal..dah ala azan dengar je kat kedai tue..hurm..

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

maera kalo nmpk lelaki tak gi solat jumaat, rase cam panas ati je..nak pang diowg laju2..huhu~

yang comel,
Khumaera Ismail

forever love said...

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid : bukan nak pang je..rasa nk sepak laju2...grrrr

Novelgurl said...

salam..tu la psl..knplh mereka nie x phm bhsa.Tak bjr ke kt sklh dlu eh..itu suatu tunttn agama.ish3

bantalbucuk said...

tak suka juga lelaki yang tak pergi solat..huhu

miru larh nie !! said...

sokong2...kalau solat jumaat pun ssh nk buat,,apekan pulak solat lima waktu yg lain..kan??kan??kan??

forever love said...

Novelgurl: tuela pasal..xpaham la..

forever love said...

bantalbucuk: sama-sama..reject awal2..

forever love said...

miru larh nie !!: tahu xpe..haish..susah benor la laki zaman sekarang nie..susah nk cari yg betol3 ikut agama

-ilhamvetto- said...

ilham laki n ikhlas ckp siyes malu bl tgk mereka yg xsolat jumaat..

tp tu laa.. xleh nak tegur, japgi sume kaki n tgn naik!..

My MiRa said...

reject!!reject!!!!!HAHAHAHA kan atiq kan

forever love said...

-ilhamvetto-: xtaw da nk buat cmne..kene perempuan tegur direct kot

forever love said...

My MiRa : memang reject awl2..

Strept Akiera said...

pemndangan biasa tu.. waktu jumaat, cuba lar g shopping complex, kedai2 makan, mmg rmai org lelaki x g solat jumaat. bukn stkt kt bndar, kat kmpung pon pon bersepah. kat kolej?? semestinya ada.
mungkin diowang2 ni x dpt hidayah lg kot.. x tau yg tinggal solat tu 1 dosa yg besar

forever love said...

Strept Akiera: kalau shopping complex tue..biasa da..siap dating lagi tue...kang balasan Allah datang time tue..bru tahu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...