terhebat dari ...piouSpdosH..

Tuesday, 10 May 2011

tolong berperikemanusiaan sikit boleh tak.??


assalamualaikum wahai reader sekalian

hurm..lama dah atq nak tulis pasal nie.. tapi asyik lupa je.. 

sape perasan.. bila hujung minggu.. atau cuti lebih ari 2 hari.. orang sekarang nie mesti nak balik kampung... dan jalan depan rumah atq tue.. kompem akan jem..slow je gerak macam kura-kura...

satu sebab jem panjang ialah traffic light die.. so.. memang berjela-jela la kan kete.. sementara menunggu lampu bertukar ari merah ke hijau... dan apa yang atq dapati.. ada sesetengah pemandu tue.. sungguh pentingkan diri sendiri!!
 
orang lain... elok je beratur panjang-panjang... die main potong-potong Q lak tue.. dari belakang... terus mencelah kat orang lain...

tak kecian ke kat orang yang beratur panjang-panjang.. pastu orang belakang sedap je potong q.. die nak cepat.. orang lain pun nak cepat gak... plizzz la.. ingat orang lain.. orang lain pun bayar gak jalan tue.. yang nak main potong-potong Q tue buat pe..

kalo nampak road block kat depan.. tahu pun menggelabah nak ikut jalan yang betul... nie sampai line putih khas untuk orang masuk simpang tue pun dibantai lalu juga.. selamat hari tue ada kete yang tak terlanggar moto yang tengah berhenti kat situ.. nak masuk simpang...hurm...

lepas nie.. tolong la berperikemanusiaan sikit.. ingat lah orang lain.. orang lain pun nak cepat.. kalau takde sape yang main celah-celah.. menyelit-menyelit.. jem tue takkan teruk sangat. ye dak.???
*selamat atq masih lagi takut untuk jadi begitu.. takut excident

5 pengondam setia:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

pemandu perempuan jarang berani wat camni.biasanya yg mahir2 memandu jek dan golongan kaum adam.kan?

zuhaida said...

selalu jugak tengok kereta potong Q gitu . nak cepat sangat agaknya .

forever love said...

Lydia Miza(Aidyl Azim): huhu.. tahu takpe.. perempuan tak berani buat.. sebab nanti laki cucuk dari belakang

forever love said...

zuhaida : memang la nk cepat.. org lain pun sama gak.. tak boleh ke bersabar sikit...

piouspdosh said...

saye selalu tengok org camu, rase mcm nak g pecahkan kete org mcm tu je..hehehe..so, kita2 ni kenalah terus bersabar.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...