terhebat dari ...piouSpdosH..

Thursday, 19 May 2011

Patah Hati

assalamualaikum wahai reader sekalian..



dah tengok video tue.??

PATAH HATI
JANGAN TERDAMPAR SEPI
JANGAN TERSUNGKUR MATI
PATAH HATI
JANGAN LEBURKAN MIMPI
JANGAN MEMAKAN DIRI

BUKANKAH TUHAN CIPTAKAN MALAM
UNTUK BERADU MENANTI SIANG
BUKANKAH TUHAN TITISKAN HUJAN
MENANTI LIMPAH KEMARAU PANJANG

tue antara lirik yang atq amik dari lagu patah hati, by saujana..

setiap manusia akan merasa bagaimana keperitan patah hati kan.. apa yang kita rasa adalah sakit... sakit yang amat sangat.. takde ubat yang dapat mengubatinya seperti penyakit zahir kecuali zikir dan perbanyakkan mengingati Dia..

ada yang patah hati.. sampai tak mampu untuk berdiri semula.. sampai membunuh diri dan sebagainya.. itu tak sepatutnya terjadi untuk umat islam... sebab islam ada banyak cara yang mengajar kita bagaimana untuk bangkit semula.. 

bila kita dalam keadaan patah hati.. jangan semua impian kita terkubur.. mimpi kita hilang begitu sahaja.. dan jangan sampai memudaratkan diri.. taknak makan lah.. menangis je sepanjang masa.. tak baik untuk kesihatan.. kesian lah badan kita nie... bangkitlah.. mulakan hidup baru.. gapai segala mimpi.. gapai segala impian yang telah kita cipta... jangan biarkan impian dan mimpi kita berlalu begitu sahaja...

bangun... dan berpikir secara positive.. sibukkan diri.. jangan asyik nak pikir kenapa perkara yang membuat kita patah hati tue merosakkan diri kita.. membuat kita jadi tak keruan... keluarlah dari kepompom lama.. berjumpa lah kawan-kawan.. lihat la keindahan alam.. insyaAllah semuanya akan berakhir..

tapi.. jangan pula menyimpan dendam kesumat dalam diri kita.. kelak.. diri sendir yang akan binasa.. mungkin boleh membawa kepada dosa besar.. membawa syirik kepada diri kita.. maafkan kesilapan dan kesalahan orang tersebut itu adalah sebaik-baik sifat.. 


6 pengondam setia:

mun hesan said...

ubati hati dgn zikrullah...

forever love said...

mun hesan : betul.. dan berpikiran positive

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

yes! kalau patah hati, redha dgn ketentuan..mengadu padanya.. =)

forever love said...

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid: yup.. tapi sekarang nie.. semua terbalik.. buat benda yang tah pape bila dah patah hati..

Pembawa_Wacana said...

Bila patah hati.... hidupkan balik dengan ayat-ayat suci... :)

forever love said...

Pembawa_Wacana: yup.. cara paling senang untuk mengubat hati yang sengsara

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...