terhebat dari ...piouSpdosH..

Monday, 23 May 2011

PENEMUAN DNA BABI DALAM BAHAN RAMUAN SYARIKAT PURATOS MALAYSIA SDN BHD

assalamualaikum wahai reader sekalian..

semalam atq ada terbaca satu entry tue pasal tepung yang ada DNA Babi... opsss.. ini bukan mencarut ye.. ini kenyataan..

company : Syarikat Puratos Malaysia Sdn Bhd ( JAKIM-20100609-123757 )
bahan ramuan : Whole Egg Powder dan Whole Milk Powder ( Deoxyribonucleic Acid (DNA) babi )
produk yang dikeluarkan oleh syarikat tersebut :-

1.
EASY DOUGHNUT (YAMAZAKI)
2.
ACTIFRESH FOR AERATED CAKES
3.
ACTIFRESH FOR CAKES
4.
ACTIFRESH FOR MOIST CAKES
5.
ACTIFRESH FOR MUFFIN
6.
ACTIFRESH FOR SWISS ROLL
7.
ACY CHOCOLATE MUFFIN MIX
8.
ACY MUFFIN MIX
9.
ALPINE GRAIN DECORATION SEEDS/ ALPINE GRAIN- SEEDS BLEND
10.
BAKING SUPER
11.
BAKING SUPER AF
12.
BRIOCHE MIX
13.
CARREFOUR BAGUETTE MIX
14.
CARREFOUR BRIOCHE MIX
15.
CARREFOUR DONUT MIX
16.
CARREFOUR IMPROVER
17.
CARREFOUR POTATO BREAD MIX
18.
CARREFOURSANDWICHORIGINAL
19.
CARREFOUR SWEET BUN MIX


nak lebih tahu produk yang dikeluarkan oleh syarikat tersebut di SINI & SINI

*nak percaya boleh.. taknak percaya pun boleh. tapi better elakkan dari semua makanan yang disenaraikan tue

14 pengondam setia:

kakchik@ella said...

haiyooo .. mcm2 penemuan la skrg ni kan tiq. nak makan pun rasa tak selamat dah. masak sendiri je la gitu eh ...

PinKy MoMMa said...

lepas ni roti pun kena belajar wat sendiri..nak beli tepung pun kena berhati2 gak..haiyarkkk..

naem glizzy said...

eeee takotnye! pasni nak beli barang pon kene tgk bahan2 die dulu T_T

Ana Farhana said...

eee,ye erk.. mcm2 la skg nih.. byk jugak restoren yg de tnde halal,tp palsuu.. jahat lah! adehh..

tq for the info~

Nour Akmal said...

kes mcm ni dh makin menjadi2 sekarang ni..kena lebih berhati2 lah mcm ni..

forever love said...

kakchik@ella : tahu takpe.. sekarang nie macam2 org nk jatuh kn islam..masak kat umah pun bahaya gak.. takut bahan mentah yg kita beli tue ada lak cmpuran cmtue

forever love said...

PinKy MoMMa : tahu takpe.. payah betul.. even reti buat sendiri.. bahan mentah pulak yg masalah

forever love said...

naem glizzy: kene familiar dengan ramuan die sekarang

forever love said...

Ana Farhana: tue benda biasa.. nk org ramai datang

forever love said...

Nour Akmal: betul.. nk harap kan pihak berkuasa.. memang payah la.. diri sendiri kene beringat

Hanim Mahali said...

menakutkan atiq... semakin lama semakin banyak makanan yang tak halal and meragukan... huhuhu

forever love said...

Hanim Mahali : tahu takpe.. propaganda org bukan islam.. cmtue la..

Qaseh dalia adelia said...

byknye ! takut lak huhuh

forever love said...

Qaseh dalia adelia : tue la pasal..banyakkan..lagi2 careefour

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...