terhebat dari ...piouSpdosH..

Wednesday, 11 May 2011

kenapa dunia semakin panas???

assalamualaikum wahai reader sekalian..

panaskan sekarang nie.. mungkin sebab ura-ura yang malaysia akan mengalami kemarau yang panjang.. hurm.. harap tidak ler begitu... sebabnya orang malaysia nie tak tahan panas.. erk.??? takpe-takpe.. dugaan semua tue.. sebab rakyat malaysia banyak buat perkara Allah tak suke kot.. nauzubillah.. hanya Allah sahaja yang tahu..

masa atq orentasi kat kolej dulu..ada sorang abang tue.. cakap.. kenapa dunia semakin panas.. sebab terlalu banyak anak luar nikah sekarang nie.. betul ke tidak.. wallhu a'alam...

die kata begitu sebab.. yela.. dalam dunia nie.. satu je cara akad nikah yang sah disisi agama islam..iaitu akad nikah cara islam.. tahu kan caranya... so bagi nikah agama lain.. memang tak diterima oleh Allah.. 

so.. setiap anak yang lahir bukan dari akad nikah cara islam.. ia dikira anak luar nikah.. semakin lama.. semakin ramai yang kawen dengan cara bukan islam.. so anak-anak nya pun jadi anak luar nikah...

nie tak termasuk lagi anak-anak haram.. anak yang lahir dari perhubungan yangg tak sah.. senang cerita anak zina... nie tak termasuk lagi dengan maksiat yang dibuat oleh manusia yang menetap kat bumi nie.. hurm..


nauzubillah ni zalik

8 pengondam setia:

Ujang9897 said...

senang cita tanda2 kecil kiamat..

sYafIk-wAy said...

kiamat makin hampir.

forever love said...

Ujang9897: yup.. saje je nk bagi minda tue berpikir..

forever love said...

sYafIk-wAy : bumi pun dah makin tua da

Hanim Mahali said...

PANASnyaaa ~
semua ni gara-gara kehancuran yang dilakukan oleh manusia...macam-macam...maksiat la, kerosakan alam sekitar la... sadis je nengok...

forever love said...

Hanim Mahali : kita jangan jadi sebahagian dari diowg sudah...

fazilzura said...

huhuhu betui ler.. now days panas sgt.. mlm td tido umh mama , xdak aircond.. anak tido smp peluh2.. sian dia.
kalau tido kt umh sdiri, bukak aircond dgn kipas lg..

* kiamat dh makin sgt2 hampir dgn kite..

forever love said...

fazilzura : huhu.. bukan anak-anak je.. kita pun sama kan.....

tuela.. tapi masing-masing ta perasan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...