terhebat dari ...piouSpdosH..

Thursday, 31 March 2011

manusia sebaik-baik CIPTAAN

assalamualaikum wahai reader sekalian..


hurm... atq agak kurang sihat malam nie.. balik dari opice lewat lagi.. kene angin malam.. batuk pun tak ok lagi.. doakan atq cepat baik ye...

manusia sebaik-baik ciptaan dari Allah.. memang terbaik.. sebab tue manusia diberi akal untuk berfikir.. kalau diberi otak sahaja.. haiwan pun ada otak juga...

tapi yang peliknya... manusia nie suka samakan manusia lain dengan benda lain.. contohnya.. dengan haiwan la.. panggil diowg anjing la.. lembu lah.. khinzir lah. itu lah.. ini lah.. tak baik camtu.. macam kita dah mengutuk ciptaan Allah...

kita diberi akal untuk berpikir.. so.. gunakan akal tue sebaik-baiknya.. jangan gunakan akal untuk perkara yang tak sepatutnya.. ingat.. kat dunia nie memanglah kadangkala tak dapat balasa.. tapi akhirat sana.. akan diberi balasan walau sekecil zarah pun...

satu lagi yang atq pelik.. nape nak ubah diri kita.. maksud atq macam cukur bulu kening lah.. warnakan rambutlah.. dan yang paling teruk tukar jantina.. kenapa ye.?? tak bersyukur ke dengan apa yang Allah beri kat kita.. Allah dah mencipta seseorang hambanya dengan begitu sempurna.. dan kita sebagai hambanya kenelah ikut apa yang diperintahkan... tak susah pun.. Allah tak bebankan kita pun.. Allah sayang kita... hurmmm

berdosa besar bila kita ubah ciptaanNya... kalau tak silap. if perempuan ada bulu kaki lebat macam laki.. nak cukur tue pun tak boleh.. kecuali suami yang suruh.. kalau tak silap atq la...

harap lepas nie.. kita bersyukur dengan apa yang Allah dah kurnia kat kita.. jaga percakapan kita..jaga cara kita panggil kawan-kawan kita.. mungkin juga satu hari nanti apa yang kita panggil kawan-kawan kita.. akan berbalik pada kita.. nauzubilla min zalik...

kalau apa yang atq sampaikan nie ada yang salah.. harap diperbetulkan.. atq pun tak sempurna.. dan dalam proses menyempurnakan diri ini....

thnx KUYA sebab bagi idea untuk update entry malam nie

4 pengondam setia:

Dayana AZ said...

waah entri yg memberi kesedaran lah kak atq :)! terimass :D!!

btw, take care taw, mkn ubat!

forever love said...

Dayana AZ : sama-sama.. atq pun nk ingt kn diri atq gak...

huhu.. insyaAllah

Sunah Mohammad said...

betul tu sayang...lembu tu binatang...huhuhu...

Kat sini pun ade lembu

forever love said...

Sunah Mohammad :huhuhu... betul3.. mne leh sama kn lembu dgn org..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...