terhebat dari ...piouSpdosH..

Monday, 21 March 2011

susah sangat ke nak cakap dengan ELOK

assalamualaikum wahai reader sekalian...


perkara nie baru je jadi kat atq.. hurm. nk buat camne.. cmni la kehidupan bila dah bekerja..

susah sangat ke nak cakap elok-elok.. atq cakap takde pun dalam nada marah.. sikit pun tak.. lembut pun tak.. tapi macam biasa la.. cakap untuk jaga hati.. tahulah dia penat bekerja.. tapi takkan sebab kerja penat. orangg lain jadi mangsa.?
 
hurm.. walaupun tue cara kita cakap.. macam kasar.. tapi cuba kita perbaiki.. cakap secara elok-elok.. biar sedap telinga mendengar.. tak susah pun.. 

selalunya kalau orang tue balas percakapan atq dengan cara yang kasar bagi atq.. kompem pastu atq tambah dosa.. kutuk kaw-kaw punya.. yela.. spe suruh buat atq sakit hati. hehe..

hurm.. takpelah.. lain orang.. lain caranya... mungkin itu cara dia.. nak buat camne kan.? tahan jelah hati nie.. tahan jelah telinga nie.. bersabarlah wahai hati..

10 pengondam setia:

apezs shah said...

salam betol tu atq.
lain org lain caranya..sabar ye

mr vampire said...

cik atiq dah sedih..huuu..

forever love said...

apezs shah: thnx apezs.. mmg kene ada tahap kesabaran yang tinggi if keje dengan ramai org nie

Lulu Rahman said...

mama ckp bila org buat ta baik kita balas dgn senyum .awak awak sabar ye :)

forever love said...

mr vampire: xdeelah sedih.. erkilan sikit la

topimagine said...

hehe.. len orang len cara.. rilek2s sudey... mesti sume orang anggap diri sndiri betol kn.. abaikn aje :)

forever love said...

Lulu Rahman: dalam fon cmne die nak nmpk.. tpi atq balas dengan terima kasih dan maaf

forever love said...

topimagine: yup.. memang relex pun.. kejap je terasa hati. huhu.. xpela. paham situasi die

apezs shah said...

yerp kena sabar tahap gunung everest hehe,... tapi ingat yea, tahap sabar pon ada had dia.. kkdg kita kena melenting jg.


*yerp apezs model. nape atq? :)

forever love said...

apezs shah: hehe.. setakat nie boleh lagi bersabar setinggi gunung everest. haha

xdepe.. hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...