terhebat dari ...piouSpdosH..

Sunday, 13 March 2011

jadilah seorang yang tersusun dan teratur..

assalamualaikum wahai readers sekalian...


atq baru balik dari beli barang kat supermarket.. disebabkan tempat letak shampoo dah runtuh... terpaksa la beli yang baru..beli yang ada kaki lagi senang...

mula-mula pergi la kat tempat khas barang-barang toilet... xjumpa pun rak yang atq cari.. berpusing-pusing atq cari rak tue.. xjumpa juga... fed up la gak.. pastu jalan lagi kat bahagian lain.... baru jumpa.. die letak kat bahagian yang bekas-bekas plastik dan tuppuware.. grrrrr.. punya la penat pusing-pusing kat bahagian toilet tue.. pastu masa nak cari bekas sabun buku... xde gak kat situ... rupa-rupanya dekat dengan tempat bekas plastik tue.. apa motif die asingkan benda-benda camtu... sebab harga murah ke.? tue xpentinglah... pastu cari pulak bekas berus gigi.. kat tempat bekas plastik tue.. xde gak... ahh!! penat pusing-pusing.. jalanlah dekat tempat cawan & pinggan plastik.. baru ada.. pa amotif supermarket tue lagi.? pelik.. mengasingkan barang yang mahal dan murah...hurm..

korang paham tak apa yang atq nak sampaikan nie.? tak paham? meh atq terang sikit lagi kat bawah tue..

camni.. penyusunan barang kat supermarket tue agak tak teratur dan tak tersusun.. menyusahkan ramai orang..nie baru atq.. pengguna lain tak tahu la pulak kan? begitu juga dengan jehidupan kita seharian... kene sentiasa teratur dan tersusun... baru lah semua dalam keadaan baik..

seelok-eloknya.. barang kita tue.. susun dan aturlah dengan baik.. susun mengikut jenis.. xpun susun mengikut kekerapan mengguna... even satu barang tue kita jarang guna.. tapi kita susun dan letak dengan teratur.. senang kita nak mencarinya..betul x.?

begitu juga dengan jadual harian kita.. kita kene susun dan aturkan baik punya.. barulah x gelabah nak buat sesuatu.. nak terkocoh-kocoh nak pergi satu tempat tue.. sebab kita dah ada perancangan.. kita dah susun jadual... kan senang hidup begitu...

banyak lagi kebaikan bila kita jadi seorang yang teratur dan tersusun nie.. rasanya tak de yang negative kot.. malas dah nak taip panjang-panjang.. pikir-pikirkan lah dan selamat menukar diri menjadi seorang yang teratur dan tersusun...

mesti rasa camni kan kalau kita tak jadi orang yang tersusun dan teratur?

6 pengondam setia:

fittiariri said...

kalau susun ngan teratur senang nak cari bila nak gunakan

forever love said...

fittiariri : yup.. tahu xpe..senang semua nya..xde la gelabah2 nk cari..

nur amalina bt athman said...

pekerja situ semua yg baru2 kot..haha..yg baru bakal nk jadi pkrja lama..da kna buang..berulang2..akhirnya yg baru tuu tak pndai nk ssun..cmtuu laa jadinya<---merepek sudaa..

misz FaTiN said...

hehe.. fatin suka susun2 ni.. tp,, fatin suka gak selerakan balik..huhu.. ;p

forever love said...

nur amalina bt athman: huhuhu.. xtaw la pekerja baru ke lama.. tp mmg tension la cari barang time tue. dah la kejar masa

forever love said...

misz FaTiN: hahaha..diri sendiri yg suka sepah barang xpe..hihi.. pastu nty susun balik an?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...