terhebat dari ...piouSpdosH..

Monday, 7 March 2011

hidup kita umpama RODA

assalamualaikum wahai readers sekalian...

apa kaba hari nie.? sihat.? hope sihat seperti biasa lah ye.. kalau yang tak sihat tue..jangan lupa makan ubat..ok..

roda.. semua tahu bentuk roda kan.? bentuk bulat..yang berada di atas akan berada di bawah.. yang berada di bawah akan berada di atas.. itulah roda..sentiasa bertukar...

dan sekarang nie..atq rasa atq ada di bawah.. atq dalam keadaan lemah semangat untuk berblog.. malas untuk update entry.. malas nk pikir tajuk dan isi dalam untuk satu-satu entry.. atq malas semua tue.. macam nie rupanya rasa bila dah malas nak buat semua tue...

tapi.. xkan sampai bila-bila atq nak ada kat bawah je..mana boleh macam tue.. kene berada kat atas balik.. tapi ingat! hendak berada di atas.. kene ada semangat yang kuat.. kene ada azam yang teguh.. kene buang semua sikap negative yang ada dalam fikiran kita..

fikir perkara positive.. kita akan menjadi positive... begitu juga sebaliknya.. so kene berusaha lebih sikit untuk menaikkan diri kita ke atas balik.. bila kita kecundang.. ia tak bermakna kita akan kecundang selamanya.. itu tidak benar sama sekali.. sekali kita kecundang.. ia hanya memberi kita semangat yang baru.. pengalaman yang baru untuk kita lebih kuat menempuh hari-hari yang akan mendatang...

mendadak sangat jatuhnya... sebab tue hilang sikit semangat nie


12 pengondam setia:

Hanim Mahali said...

Atiq semangat balik...Jangan rasa down....Ganbate!!!

forever love said...

Hanim Mahali; insyaAllah kak..tgh cari semangat yang hilang

IftiMonstaa said...

hehe takpe lah kak atiq.. jatuh sikit je tu. pape pon dont give up !! :)

forever love said...

IftiMonstaa : roda akk kat bawah..so terima jela..nty ada la tue naik ny..hehe..nk slow sikit ngn blog skrg nie

misz FaTiN said...

go go atiq!! jgn cpt putus asa mcm sy..hahaha..;p

forever love said...

misz FaTiN: tengok la dulu sis.. kalo ada semangat tue balik..ada la..kalo xde..cmtue la...

My MiRa said...

atiq mira sayang atiq....kerana blog kite bertemu....please jangan lemah

Amira Anorah said...

jatuh tak bermakna kalah..jgn give up selagi tak kalah..cume kena kuat kan semangat dan teruskan usaha...

ceehh..newbie nak kasi semangat kat otaimer plak..T_T

forever love said...

My MiRa: buat masa sekarang nie..agak xde semangat nk berblog...

forever love said...

Amira Anorah: tengah mencari semangat yang hilang nie...

hahaha..mana ada oldtaimer la syg..saya pun newbie gak...nway..semua memrlukan nasihat..xkisah la dari sape2..

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

same la nasib kite atiq..kalo tak online, takde entry..menurun camtu le..wuwuuu~

forever love said...

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid: huhu..tahu xpe..pastu xde semangat da..tgh down nie nk berblog... sebab tue satu entry je sehari...kalo rajin sikit..2 entry

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...