terhebat dari ...piouSpdosH..

Friday, 15 July 2011

Berkawan Biar Dalam Susah dan Senang

assalamualaikum wahai reader sekalian..




hurm.. selamat hari jumaat semua.. permulaan pagi jumaat nie ada yang hujan... ada yang mendung.. ada yang panas.. yang hujan tue alhamdulillah.. semoga jerebu kat kawasan masing-masing berkurangan...

dah banyak kali atq cerita pasal sahabat.. nie nak cerita lagi.. korang tengok tak cerita annisa slot samarinda jam 1030 malam kat tv3?? kalau tengok... mesti seronok kan ada sahabat camtue..

sejak dari sekolah lagi.. ramai yang cakap.. better rapat berdua dari rapat bertiga.. yup.. atq akui kebenaran tue.. tengok dari cerita annisa tue pun tahu.. akan ada yang menkhianati persahabatan ini..

selalunya.. jika kita kawan berdua.. kita akan kongsi cerita antara satu sama lain.. dan mungkin takde rahsia antara kita.. tapi bila bertiga.. ada masalah kat situ.. yela.. yg A rapat sangat dengan B.. kadang-kadang yang C terasa macam disisihkan.. betul tak.??

cerita tue banyak beri pengajaran kat atq.. if berkawan.. jangan ada simpan perasaan dendam.. jangan nak serkap jarang... dan paling tak elok.. jangan nak mengkhianati kawan tue.. cuba bayangkan perasaan seorang kawan yang dah anggap kita sebagai adik beradik.. tiba-tiba kene khianat.. mesti macam nak bunuh diri..

so.. dalam persahabatan.. sifat ikhlas dan jujur tue perlu... ikhlas berkawan.. jangan ada udang di sebalik batu.. jujur dalam persahabatan.. sedaya upaya untuk tidak menyakitkan hati kawan kita tersebut.. 

kalau kita jaga tatasusila dalam persahabatan.. insyaAllah kita tak dapat kawan yang hanya ada masa kita senang je.. masa susah pun die ada jugak...


8 pengondam setia:

Sunah Sakura said...

yup, jujur dan ikhlas tu sebenarnya tunjang utama dalam persahabatan... :)

pernah dengar hadith? jika kamu bertiga, janganlah ada yang berbisik berdua, dikhuatiri yang seorang lagi akan rasa tersisih... renung2kan.. ;)

kakchik@ella said...

setuju!!

~..Lesung Batu..~ said...

setuju sangattt~ berkawan biar ikhlas..=)

Pendamba Mawar said...

insyaallah saya akan jadi seorang teman yang baik

forever love said...

Sunah Sakura : pernah kak.. hehe.. kan. kalau takde 2 perkara asas tue... persahabatan tue pun macam ta diredhai

forever love said...

kakchik@ella: hehe.. terima kasih kakchik..

forever love said...

~..Lesung Batu..~ : hehehe.. kan ina kan...

forever love said...

Pendamba Mawar: terima kasih pendamba mawar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...