terhebat dari ...piouSpdosH..

Thursday 13 January 2011

bagi tips sikit

salam wahai readers sekalian..

tadi atq buatlah blogwalking petang..ada lah terjumpa satu blog nie..entry die ciput je..sikit je kat atas tue..tapi widget die punya pasal..blog die jadi panjang sangat..sampai lenguh gaklah jari nie nak scroll ke bawah..

kalau rasa widget tue xpenting..xyah letaklah...kadang-kadang widget2 camtu buat blog jadi berat..gambar banyak-banyak pun xperlu rasanya...hehe..ye..blog atq pun kene scroll banyak..sebab atq buat sticky post dan memo alert tue..lepas je gathering sahabat blogger selesai..secara automatik nya..benda itu akan di hidekan..hehe..

secara jujurnya..perkara pertama atq tengok kat blog yang atq blogwalking ialah scroll die..hehe..kalau scroll die melebihi had yang atq nak tgk..atq akan klik button X kat tab tue..hehe..maaflah erk siapa yang terkene..

satu cara lagi nak meminimumkan scroll.kalau nak banyak sangat widget..amik templete yang ada column kiri dan kanan...atq suka tgk blog yang kiri dan kana ny terisi..hehe..

atq belajar buat website..ada subjek khas lagi..so memang atq dah dididik dengan cara untuk meminimumkan penggunaan scroll...pensyarah atq sendiri cakap..end-user x suke kalau satu-satu website tue kene scroll panjang...

atq share benda nie untuk  ingatan diri atq dan readers semua..kalau x suka dengan apa yang atq cakap nie..atq mintak maaf ye..atq pun xsempurna juga.. 


sambil-sambil tue.atq bagi tips blogging dari cik epal..abg ben ashaari pun ada bagi gak.tapi xjumpe la link die..

8 pengondam setia:

farhana sahri said...

ooooooo

forever love said...

farhana sahri: huhu..panjang ny oooo awk.hihi

Umar Faruq said...

nice2..

forever love said...

umar al-faruq: thnx ya...

Nurul Farehah Jaamad said...

Salam. Tips yang sangat bagus. Effa suka =)

Faten Rosli said...

alamak,, blog fatin pun kena scroll byk2.. mst atq xsuke kan..
sob3x.. T_T

forever love said...

nurul farehah: hehe..thnx ya effa....

forever love said...

misz fatin: hehe..xdela scroll byk2..biasa je...atq suke je blog fatin...betul.xtipu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...