terhebat dari ...piouSpdosH..

Friday, 24 June 2011

Review Filem : Rasuk

assalamualaikum wahai reader sekalian...


sorang-sorang pun jadi... hehe.. hari nie.. hari kedua tayangan filem rasuk nie.. dan hari nie.. atq pecah rekod sendiri.. tengok cter seram sorang-sorang.. seat sebelah kanan dengan sebelah kiri takde orang.. means. sebaris tue.. atq duduk sorang-sorang... memang marvelous... hihihi

hurm.. cter nie not bad..ok.. boleh tahan.. bagus cerita nie.. awal-awal lagi dah menunjukkan kebesaran al-quran.. takde la hantu yang tak logik dek akal nie.. nama pun rasuk.. camtue la.. hihi...

tak rugi la tengok cter nie sorang-sorang.. hehe.. jom baca sikit sinopsis cter nie.. nak tahu lebih... kene la tengok...



Sebuah kisah seram yang membongkar misteri sebuah banglo Melayu lama. Banglo Melayu yang terbina sejak dari zaman pemerintahan Jepun itu kelihatan indah dan teguh dengan keceriaan penghuni silih berganti tanpa sebarang gangguan sehinggalah dengan kehadiran sepasang suami isteri Arman dan Melati. Arman, seorang pengarah fotografi bersama isterinya Melati, bersetuju untuk mendiami banglo tersebut yang cukup indah dan tenang jauh dari hiruk pikuk kebisingan kota. Misteri bermula apabila Melati secara tidak sengaja telah terlanggar batu tanda yang terletak di kawasan rumah tersebut.
Setelah kejadian itu Melati berada dalam keadaan lemah dan mudah pengsan. Pelbagai kejadian aneh juga berlaku selepas itu. Zaiton, ibu Melati yang datang melawat Melati dan Arman telah meninggal dunia secara mengejut. Kejadian itu benar-benar mengejutkan Melati dan Arman. Peristiwa itu juga umpama menghidupkan sesuatu yang sudah lama ‘mati’. Setelah kejadian itu, Melati banyak mengelamun dan berkhayal sendiri. Dia sebenarnya telah dirasuk oleh roh jahat yang cuba untuk membalas dendam yang secara tidak sengaja telah di’bangkit’kan oleh Melati. Keadaan bertambah rumit apabila Melati diganggu makhluk itu semasa ketiadaan Arman. Melati telah di cabul tanpa disedari. Akibat dari itu, Melati tidak bermaya dan tubuh badannya terdapat kesan-kesan lebam. Doktor berpendapat yang Melati miliki dua personaliti yang mana dia mampu mencederakan dirinya untuk kepuasan. Arman sama sekali menyangkal dakwaan itu. Arman yang keliru lalu menuduh semua yang berlaku adalah angkara Mail si tukang kebun. Namun begitu Melati menidakkannya kerana Mail membantunya ketika dia dalam keadaan di’ganggu’. [READ MORE]
tak rugi tengok kat pawagam.. hehe.. bagi atq la.. orang lain.. ?? kene tanya diowg la..

8 pengondam setia:

akubersamaCahya said...

entri tentang benda yg sama hehehe ^^v nice film kan.

yad'z said...

macam best,. hurm.. tapi cam dah penat nak tengok cite hantu melayu ni.. ending die cammmm... ngeee~~

myhatiku said...

ha,sorang2?caya lah..muke fauziah gous real betol..he
jemput join NAK TAU RAHSIA TAK?

forever love said...

akubersamaCahya : hehe.. yup.. ya.. nice film..

forever love said...

yad'z : best.. ending die boleh terima akal la..hehe

forever love said...

myhatiku: takde sape nk teman.. hehe..

kan muka die.. suara die pun boleh tahan.. hehe

Hans said...

bagi aku filem nih biasa2 jer
mengecewakan
tapi nilai2 islamik dia bagus
cuma masih biasa2

forever love said...

Hans: nama pun rasuk.. tapi ok je.. hurm.. nilai islamik die ok kan.?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...