terhebat dari ...piouSpdosH..

Saturday 18 September 2010

tragedi telur hujung tanduk 18 septembr 2010

dalam jam 530-545 petang td..rumah aku dapat panggilan daripada akk sedara aku..panggilan yang amat mengejutkan seisi keluarga aku..

panggilan yang mengatakan anak buah sepupu aku lemas kat kolam ikan atoknya kat bandar baru..budak tue baru berusia 1 tahun 3 bulan..beza 2 bulan je ngn anak buah aku yang ke-3..

berderau darah kami sekeluarga bila dengar berita tue..b4 tue aku balik lambat sikit dari along ngn ibu..aku still kat umah pkck aku..time aku nk balik tue..anak 1st die, hakimi bru je terjatuh dalam kolam ikan yang sama, lencun satu badan.selamat ada orang yg sempat tarik..xsempat aku kuar rumah, anak 2nd die lak..basah sampai lutut..dalam sejam setengah aku kat umah..tbe2 tepon umah aku bunyi..anak 3rd die lak lemas..ya Allah..hanya tuhan saja yg taw betapa risau ny kami semua..

dalam masa 530-545 ptg tue..ank buah aku yg sebaya tue pn main air kat toilet umah aku..selamat ibu aku sedar..lepas aku call balik umah pakcik aku tue, bergegas kami ke klinik..mana la taw ada kat klinik terdekat ke..tepon pakcik aku..diowg kat hospital tanjung karang...

sampai je hospital tanjung, angah Una ada kat luar hospital..ngah nangis..tanya die cmne.die pun xtaw condition anak die cmne..pastu abag ipar aku yg doctor tue masuk..baru la kami taw cmne condition ank buah kami tue..die da ok da..tp cuma kene bg bantuan pernafasan jela..lega sangat time tue..

time magrib aku aku dapat masuk tengok anak buah aku tue..tangan & kaki die gerak2 lagi,cuma pernafasan je kene bagi bantuan..

sekarang nie..die on da way ke HKL..lawatan lanjutan di sana..nanti kau nak pi tengok..hope xde pape..doakan keselamatan die ya sahabat2 sekalian..

masa akk sedara aku jumpa anak buah aku tue dalam kolam..dah terapung sambil tertiarap..dah biru separuh badan..selamat ada owg yang bagi CPR..keluar semua air & makanan yang die dah makan..

p/s: doakan keselamatan die..:(

0 pengondam setia:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...