terhebat dari ...piouSpdosH..

Monday, 1 August 2011

Rindu Suasana Berpuasa Di Hostel

assalamualaikum wahai reader sekalian..


dah masuk pun satu ramadhan... alhamdulillah.. mula la sekarang nie nak ingat kenangan-kenangan dulu... kenangan berpuasa di sekolah dan di kolej amat berbeza...

masa kat sekolah dulu.. yang sediakan makanan sahur adalah dm aka dewan makan.. makanan berbuka pun sama.. dewan makan juga. so semua makanan student sama.. tapi kantin ada gak jual roti john pendek... murtabak.. air tembikai.. kene cepat la.. kalau lambat habis..

bangun awal.. kejut roomate pi sahur sama-sama.. pastu buka satu dorm semeja... kongsi-kongsi makanan.. best sangat masa tue.. pastu lepas balik sekolah je.. tadarus sama-sama.. sampai tersengguk-sengguk.. ngantuk sangat... 

tapi kat kolej abis rotate 360 darjah... sahur kene pikir sendiri nak makan apa.. buka kene beli sendiri.. bazar ramadhan tempat utama untuk membeli juadah berbuka.. pi bazar ramadhan dengan roomate sebilik.. masing-masing tangan penuh dengan makanan... sebab beli untuk sahur sekali...

tadarus pun masing-masing je... tarawih pun ikut suka.. kalau rajin pi la terawih.. kalau rajin sikit je. buat kat bilik.. kalau malas.. takyah buat... tapi yang pastinya... makan, makan, dan makan je.. sampai perut buncit... rindu jugak suasana berbuka kat kolej..

sekarang nie puasa kat rumah.. camne ye.?? hope best la.. hehe.. sempat tak rasanya nak habis 30 juzuk macam sebelum-sebelum nie.??? hurm....

7 pengondam setia:

Qaseh dalia adelia said...

hihi rindu kenangan dulu2

NuReLLe said...

selamat menyambut ramadhan atiq..:)

LyaLuna said...

ahaha. sme la.. dlu kngan kt hostel mmg bnyk. buke ngn kwn2 ats lantai lapik pper je. dga azan pon dr radio bruk. jao dr family >.< btw salam ramdhan n samat bposee :)

http://yanadimple.blogspot.com/

forever love said...

Qaseh dalia adelia : hehe.. rindu kan...

forever love said...

NuReLLe : selamat berpuasa yani

forever love said...

LyaLuna : hihi.. dekat ngn famili pun kene cmtue gak.. nama pun asrama kan..

sYafIk-wAy said...

sama laa kite , berpuasa di rumah thun ni . hihihi .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...