terhebat dari ...piouSpdosH..

Thursday 12 November 2009

GERAKAN MAHASISWA SEDAR HARAM

Assalamualaikum sebagai pembuka bicara setelah lama xupdate..

pada post blog yang lepas..saya memang menyokong Gerakan Mahasiswa Sedar atau lebih dikenali dgn GMS..cara sokong dengan apa yang diperjuangkan,tetapi tidak menyokong dengan cara perjuang mereka..

mmg dengan cara demonstrasi dapat mempercepatkan tindakan,tapi perlu ke sampai panggil media,wartawan..??perlu ke semua tue...?? cukuplah sekadar orang dalaman KUIS sahaja yang mengetahui kenaikan yuran ini..tidak perlulah dihebahkan keseluruh malaysia..

sekarang nie, dah banyak kesan buruk yang diterima KUIS..terutamanya pelajar2 yang bakal graduate tak lama lagi..kesianlah kat mereka yang ditolak biasiswa, di tolak tempat prktikal dan seerti dengannya..xde berperikemanusiaan langsung..

kalo GMS betul2 berani, bersihkan nama KUIS melalui media juga..mintak maaf kat owg2 yang teraniya melalui media..terutamanya PENSYARAH-PENSYARAH yang telah menitiskan airmata kerana perkara ini..

pikirlah mana yang baik, mana yag buruk...student2 sini dah besar pun masing2..da boleh kawin pun...

terima kasih kat MAjlis Perwakilan Mahasiswa (MPM) kerana telah menerangkan kenapa terjadinya kenaikan yuran..walaupun ada student yang tak puas hati kerana kenapa bukan pihak pentadbiran yang menjawab segala tuntutan yang telah dibuat oleh GMS..terima kasih sekali lagi...

pikir-pikirkanlah dan selamat beramal...

wasalam

0 pengondam setia:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...