terhebat dari ...piouSpdosH..

Sunday, 19 June 2011

Bersama Datin Tyka : “Kenangan Manis Dan Pahit”

assalamualaikum wahai reader sekalian...


join contest lagi.. wee~ tinggal satu je GA yang atq tak join.. hope tak lupa...

nak join.. picit jela
atq nie antara orang yang tak ingat sangat pasal kenangan-kenangan nie.. tapi bila di imbas semula.. boleh la... jom baca kenangan atq masa sekolah.. tak tahu la pahit ke manis...

kalau tak silap.. masa atq form 2.. atq ada rapat dengan sorang budak perempuan nie.. sebaya atq.. kelas je lain-lain.. tapi satu aras la... atq taknak la mention nama die.. huhu... biarlah rahsia...

dari form 1.. sampai lah form 5.. atq duduk asrama.. so orang yang paling dekat dengan atq kompem la kawan.. masa sekolah dulu.. atq mesti ada geng.. dari form 1 sampai form 5...

cerita atq masa form 2.. atq rapat dengan si A nie... pergi mana-mana mesti sama.. nak pergi solat kat surau pun sama-sama.. sanggup tunggu die kat pagar asrama.. nak pergi prep pun dengan die.. mandi kat kolah pun dengan die.. pergh.. memang rapat la..

kadang-kadang atq tolong basuh baju die.. hahaha.. giler tak.?? sampai ada kawan atq yang lain cakap.. atq nie dah macam kuli die.. huhu.. tapi atq buat pekak kan telinga je.. biaq pi apa orang nak cakap... setiap pagi.. mesti atq kejut kan die dari bangun tido.. huhu.. baik tak atq.???

tapi ada satu masa tue.. atq tak tahu macam mana atq boleh gadoh teruk dengan die.. sampai taknak bertembung dengan die.. tak nak tengok muka die.. pasai pa pun atq tak tahu.....

kalau tak silap.. atq sanggup amik jalan lain atau buat-buat tak nampak die.. time tue macam menyampah gler rasanya... hahaha.. ego jugak la atq time tue.. die banyak kali mintak maaf.. tapi atq buat tak layan.. pergh.. dasat...

sampai satu malam tue.. die amik langkah untuk memujuk atq... mula-mula die pesan kat kawan atq.. yg die nak datang dalam pukul sekian.. nak jumpa atq.. tapi sebelum tue lagi atq dah lari dulu.. dah pi toilet.. huhuhu...

pastu..masa dah balik prep.. tiba-tiba die datang.. duduk sebelah atq.. cakap kat telinga atq yang die mintak maaf.. siap nyanyi lagu lagi untuk mintak maaf kat atq... tak ingat dah lagu apa die nyanyi.. masa tue kawan atq lagi sorang ada.. die dok memerhati dari pintu kelas..

apalagi.. mencurah-curah la air mata nie.. sape yang ada kat dalam kelas masa tue.. semua nangis... lepas je die nyanyi untuk atq tue.. atq terus bangun.. pi toilet.. nanges puas-puas dalam toilet.. die still dalam kelas tue juga.. menangis gak.. masa dalam toilet.. kawan atq yang dari tadi dok jadi pemerhati.. bagi advice kat atq.... suruh maafkan si A tue...

atq patah balik ke kelas.. atq pun mintak maaf kat die.. makin bertambah kelajuan air mata nie mengalir.. atq peluk die erat-erat.. alhamdulillah lepas tue.. hubungan kami baik sehingga lah ke kenangan seterusnya..

cerita atq masa form 5... kami satu batch kene buat sambutan hari guru.. tema warna merah hati.. seminggu kami siap kan dewan untuk sambut hari guru.. banyak benda yang kami buat.. balik dorm lewat malam.. lagi-lagi sehari sebelum sambutan hari guru.. tido dalam 3 ke 4 jam je.. dan akhirnya.. sambutan hari guru tue adalah sambutan yang paling best dan meriah sepanjang kami kat sekolah....

nie bunga yang melambangkan kami sayang cikgu-cikgu kami.. belanja besar nie


dan beberapa bulan sebelum exam SPM.. guru-guru kami telah mengadakan satu kem score A.. kat bangi.. tempat lupa pulak.. masa tue.. batch kami yang perempuan tengah berpuak-puak.. geng sana tak suke geng sini.. geng sini menyampah dengan geng sana.. geng situ sokong sini.. geng sinun sokong geng sana...

pastu masa mula-mula taklimat.. geng sana duduk depan.. geng sini duduk kat belakang.. adalah separuh duduk belakang lelaki.. kalau dah duduk belakang lelaki..paham-paham jela kejelasan untuk melihat slide.. terlindung.. pastu bermulanya slot yang pertama.. geng sini datang awal.. nak duduk depan la kononnya.. rupanya geng sana dah cop tempat dari masa taklimat..

masa tue bergadoh besar antara geng sana dan geng sini.. siap teralih kerusi meja yang dah disusun... huhuu.. yang budak baik-baik.. duduk diam memerhati kan je... akhirnya geng sini beralah. duduk belakang.. tapi masing-masing dah sakit hati.. dah marah sangat-sangat.. termasuk lah atq.. huhu.. time tue.. budak laki yang ada dua tiga kerat pun join untuk meleraikan keadaan..

sampai ustazah pun perasan perubahan air muka masing-masing.. ustazah siap tanya atq ok ke tak.. jawab ok jela.. huhuhu... dan hubungan kurang baik tue agak berlanjutan sehingga ke habis sekolah.. hahaha...

ada lagi nie.. nak baca


kenangan dengan keluarga.. atq dah cerita sebelum nie.. tapi atq nak review sikit-sikit je

1.  kisah dolu-dolu :. AKU NAKAL .:

> ceritanya macam nie.. masa atq 6 or 7 tahun mungkin... family atq balik la seremban.. rumah makcik atq tue berbukit.. so memang seronok lah kalau main guling-guling... satu hari tue.. atq main beskal.. tengahari... ibu tak bagi.. yela.. panas kan. main sorang-sorang lak tue.. sepupu atq tak join.. kayuh beskal pusing-pusing kawasan rumah.. pastu masa atq kayuh turun bukit.. then lalu kat jalan antara rumah-rumah tue.. tah macam mana... hilang kawalan... myb setan tolak kot.. haha.. termasuk dalam longkang.. then terkene bucu longkang.. pergh.. terkoyak dahi.. sampai nampak tulang doc kata.. [READ MORE]

2. kisah dolu-dolu :. KENE KURUNG DALAM TOILET .:

dah banyak kali atq kene kurung dalam toilet.. sebab terlalu degil.. haha.. atq memang degil dari dulu sampai la nie.. tapi sekarang dah kurang degil da... sebab dah besar kan.. dah pandai beza baik dan buruk...

atq kene kurung dalam toilet sebab atq selalu balik lewat.. masa tue umur atq dalam 5 tahun ke 7 tahun la... masa arwah abah atq ada lagi... balik lewat tue.. takde la sampai lewat malam.. maksudnya balik dah masuk waktu magrib.. sampai kakak atq kene cari atq kat sekitar kawasan perumahan...

dekat dengan rumah atq ada bukit malawat dan taman alam... dulu kat taman alam.. ada playground best.. besar.. dan mencabar.. kat situ la port atq lepak dengan kawan-kawan atq... harap maklum.. kawan-kawan atq semua laki ye masa tue... kawan perempuan hanya ada di sekolah je.. hahaha... [READ MORE]

panjang bebenor dah nie.. huhu.. maaf je Datin.. Tak sengaja.. hehe.. tak tahu nak tag sape.. nak tag... AMANI, ELIS WANIE, FAHMI MAHAT, kak QASEH DAHLIA

Saturday, 18 June 2011

SEGMEN : Bila Rindu...............

assalamualaikum wahai reader sekalian...


dah lama tak kene tag dari blogger lain.. tiba-tiba kak ziana aka BLACKROSES tag atq... ada lagi GA tak buat nie... kontest pun ada gak.. hurm.. nie sebab atq tengah rindu seseorang... segmen dari HIKAYAT CERITA DAKU

nk join.. klik gambarnya
atq tak reti berpuisi.. atq tak kreatif... so atq cerita je jela pape ye..

atq jarang rindu kawan-kawan lelaki.. sebab atq nie jenis yang tak kawan sangat dengan lelaki.. semenjak atq kat unieversiti.. baru atq betul-betul rapat dengan lelaki... huhuhu.. dan sekarang.. takde special dalam hidup.. malas nak pikir...

atq join segmen nie sebab atq memang tengah rindu seseorang... dan die adalah adik angkat atq.. die tempat atq luah perasaan.. die tempat atq berceloteh.. sampai kadang-kadang die hanya iyekan jela apa yang atq cerita.. huhuhu... 

die jadi adk angkat atq masa atq form 3.. masa tue die form 2.. dorm atq dengan die depan-depan.. masa die nak masuk form 3.. die pindah sekolah lain.. kalau tak silap.. kami terus terputus hubungan... sehingga la suatu hari tue.. die add FB atq.. die kata.. lama dah die cari.. tapi tak jumpa.. die jumpa FB atq dari FB kawan atq yang pernah satu kuliah dengan die kalau tak silap...

masa raya haji... tahun lepas.. sebab dah lama tak jumpa.. atq sanggup pergi rumah die.. masa tue just nak tahu rumah die kat mana.. dah sampai umah die.. mak die suruh masuk.. maakkk aiii.. masa tue dah la pakai comot je.. hahaha.. memang selekeh.. takde da baju kurung time tue...

semenjak dari tue.. atq kerap ke rumah die.. bawak di jalan-jalan.. peneman atq dikala kebosanan.. tak bosan pun die teman jugak... cuma masa die kat universiti je.. atq jarang jumpa.. jarang mesej.. tapi tiap kali atq rindu die.. atq tulis kat wall die yang atq rindu die.. die pun sama... 

sebelum atq pergi umrah hari tue.. 2 hari die teman atq.. dari pagi sampai petang.. satu teman amik barang atq kat umah sepupu atq.. satu lagi.. die teman atq pergi appoinment.. sempat la gak bawak die pi jalan-jalan kat putrajaya tue... dan sampai sekarang atq tak jumpa die lagi..

rindu... rindu sangat-sangat... huhu.. even mesej pun.. tapi tak sama... mungkin sebab atq banyak benda nak cerita kat die.. hehe... minggu depan die balik umah.. memang atq akan ke rumah die.. jumpa die.. huhuhu...nak bawak pi pantai remis jeram, kuala selangor...

nie la org yang  atq maksudkan.. yang baju biru tue
* nie hanya entry luahan perasaan.. rindu seorang kakak terhadap adik.. tue je.. takde maksud tersirat

atq nak tag


List Website / Blog yang Bakal di Hack

assalamualaikum wahai reader sekalian...


tadi.. atq blogwalking jap.. tiba-tiba ternampak update dari blog INI KISAH TIA pasal senarai website & blog yang akan di hack... grrrr.. sampai camtue sekali...

antara blog yang tersenarai

http://akmalhilmiseksi.blogspot.com/
http://andyhowtt.gapuranetwork.net/
http://benashaari2.blogspot.com/
http://jejakaterhangat.blogspot.com/
http://gadisterbilang.blogspot.com/
http://cikepal06.blogspot.com/
http://nazirulhazwanws.blogspot.com/
http://publicitypublic.blogspot.com
http://torrenttvdevice.blogspot.com
http://zackzukhairi.blogspot.com
http://wanhazel.blogspot.com/
tue antara yang popular la.. ada lagi senarai kat blog DR. JUNGLE BOY.. nak tahu.. tengok la sendiri.. check url sendiri (ctrl + f, taip URL blog)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...