terhebat dari ...piouSpdosH..

Thursday, 17 March 2011

JADUAL kerja saya

assalamualaikum wahai readers sekalian

atq nak share sikit jadual kerja atq yang super duper sibok nie... 

  • 6 pg : bangun tido.. prepare order customer untuk hantar ke opice
  • 730 pg : ada kat rumah.. persiapan diri...
  • 800 pg : bukak lappy, masukkan data customer dalam excel
  • 930 pg : tunggu panggilan dari installer company atq yang diowg dah boleh proceed install unifi.. 
  • 11 pg : update data customer dalam system
  • 12 tghari ke 230 ptg : tepon installer company tanya detail hardware yang telah dipasang.. update dalam system juga..
  • 230 ptg - 430 ptg : tunggu call dari installer yang diowg boleh proceed install unifi untuk order petang pulak...
  • 430 ptg - 8 mlm : tunggu detail dari installer untuk update dalam system (sama masa jam 12 tue)
  • 7 mlm : tunggu order keesokkan harinya
  • 730-830 mlm : check kelengkapan order untuk esok.. kalau xde.. tepon TMUC suruh masukkan (kalau dapat awal)
  • 11 mlm : print order untuk esok.. tue kalau settle cepat.. kalau lambat.. lambat lah..


kerja atq setiap hari.. angkat call orang.. telepon orang.. kalau banyak kene tepon.. abis la kedit.. rm10 kadang-kadang guna sehari je.. hurm...


camtu la cara atq bekerja.. memang nampak tak padat.. tapi atq yang rasa.. memang tension.. sakit pale sebab kene rush.. kene paksa.. kene marah semua tue la.. bukan salah atq pun.. atq just done kan dalam system.. tapi tunggu bila installation kat rumah customer siaplah.. kalau ada problem masa tengah install tue. lambat la.. kalau cepat.. cepat lah.. hurm.. sabo jela..

akhirnya jumpa juga AMALINA MANSOR

assalamualaikum wahai reader sekalian..

kene update blog awal pagi.. dalam keadaan pale ting tong nie.. x cukup rest.. xcukup rehat.. hope minggu depan ok la.. hurmm.. penat.. penat. penat..

semalam dalam jam 620 ptg atq gerak ke shh alam.. on da dot je tue.. sebab nak jumpa amalina mansor.. dalam jam 7 lebih.. magrib dah.. baru sampai sana.. saje je bawak kete pelan.. hehe...

amik die kat kolej delima.. pastu ingat nk lepak mamak or mcd je... tapi die ajak pi makan pizza hut.. sebab die dah janji nak belanja atq makan pizza.. nak pujuk atq masa tue.. hahaha..

konon nak jumpa sis faten gak.. nak amik die kat uitm je.. tapi die pi jog time tue.. dan die ada keje malam tue.. huhu. miss sama die.. bila dapat jumpa lagi erk sis.?

atq jumpa ina dalam keadaan bekerja.. cian kat ina.. sambil jumpa sambil keje.. tue la atq.. terpaksa dalam masa sekarang nie. nak buat camne.. sowi ye ina...hope pas nie kalo jumpa.. atq dalam keadaan betul-betul free.. x suka la ada gangguan bila nak lepak-lepak nie...

thanx ian belanja pizza.. bila atq ada rezeki lebih.. atq belanja ok...thnx sebab sanggup teman atq bekerja gak..hihi 

amik gambar dari blog ina. hehe. xbawak kamera la. lupa..

Wednesday, 16 March 2011

dunia penuh dengan warna-warni

assalamualaikum wahai reader sekalian...

apa kabo kamu semua... semoga sihat saje ye.. lama dah tak update dengan cter best-best.. entry peringatan.. hehe.. entry atq before nie pun bukannya best kan.? hihi.. tapi takpe.. atq nak dapat kepuasan diri... 

berbalik kepada tajuk entry atq nie.. dunia nie penuh warna warni.. yup.. memang pun.. macam-macam warna ada kat dunia nie.. hijau.. biru.. putih.. macam-macam lah.. kan??

tapi tue bukan point atq.. maksud warna warni dunia nie.. macam-macam perangai.. macam-macam ragam.. macam-macam rupa yang ada kat dunia nie.. ya dak? sebab tue dunia nie seronok..

tak payah amik contoh jauh lah.. amik contoh kita dengan adik beradik kita je.. bayangkan jika kita ada 5 orang adik beradik... dan semua muka adik beradik kita sama.. perangai sama.. suara semua sama.. amacam.? susah tak kalo camtu.? bosan tak? kompem sangat-sangat bosan kalau terjadi macam tue...


Allah Maha Besar.. sebab tue menciptakan segala yang ada di bumi nie bermacam-macam ragam.. lain orang.. lain perangainya... kan indah dunia nie... tanpa ada bosan...


tapi disebabkan bermacam-macam ragam kat dunia nie.. kadangkala kepala kita pening gak melayan ragam-ragam yang ada kat dunia nie.. kalau dapat ragam yang ok. ok lah. takde lah pening sangat kepala nie.. kalau dapat yang banyak songeh.. yang cerewet.. pergh. memang best la.. habis je selesai perkara tue.. kompem pening kepala..


tapi takpe.. sebab ragam-ragam camtue lah kita dapat mematangkan diri kita. dapat mentabahkan diri kita bila kita ada di dunia luar yang penuh berwarna-warni nie... itu satu hiknah yang besar.. yang kita dapat bila kita dapat menempuh semua ragam.ragam di dunia nie...


disebabkan dunia yang berwarna warni nie.. masing-masing sibuk untuk mencari keindahan dunia.. keseronokan dunia.. tapi lupa pada jalan yang lurus... pada jalan Allah yang diredhai.. harap kita tidak begitu.. semakin kita seronok di dunia nie.. semakin dekat kita dengan Allah sebenarnya.. itu baru betol...


apa yang atq cakap.. dari apa yang atq tengok.. apa yang atq rasa.. kalau salah.. harap dibetulkan...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...