terhebat dari ...piouSpdosH..

Sunday, 3 July 2011

Dah Lama Tak Jumpa, Tadi Baru Bersua

assalamualaikumm wahai reader sekalian...


hurm.. hari ahad.. rehat la kan.. tapi alhamdulillah.. ada hikmah disebalik makcik balik kampung.. atq dapat jenguk abah.. dah lama tak jenguk abah... selamat ingat lagi kat mana.. hurm...

lepas je baca yasin.. atq duduk sebelah abah.. rindu rasa hati nie kat abah.. lama dah tak jumpa.. sekadar berdoa dari jauh je... maafkan atq ye abah... insyaAllah lepas nie kami akan perbaiki tempat abah tue.. lama sangat da.. dah 14 tahun camtue je... maaf ye abah..

insyaAllah ada masa.. atq datang lagi.. datang dengan menantu abah pulak.. abah tak pernah tengok lagi kan... ibu kata dalam bulan nie jugak.. insyaAllah ye abah atq datang jenguk abah... rindu sangat-sangat kat abah...

semoga aman ye kat sana abah.. 

al-fatihah untuk arwah abah atq..

Saturday, 2 July 2011

Review Filem : Sekali Lagi

assalamualaikum wahai reader sekalian...

seminggu sekali tengok wayang.. adoii.. abis la duit cmni.. huhu... nie baru je balik dari tengok filem SEKALI LAGI... lakonan hebat lisa, sam, mia sara dan ramai lagi.. cter die best.. terbaekkk.. rugi tak tengok lagi.. dan tak rugi tengok kat wayang...

rupa-rupanya sam jadi terencat ada sebabnya.. bukan dari lahir lagi.. dan tak sangka jalan cter filem tue memang best... tak tipu memang best... hihi.. kasih sayang antara ahli keluarga memang kuat.. meleleh air mata nie.. hihi... dialog mia sara dalam tue pun.. "ish! awk nie menade la.. tue mama kite.. bukan mama awak.."



sinopsis sekali lagi

Filem ini mengesahkan Arman, seorang pemuda yang menghidap penyakit autisme (pemikiran/jiwa sama seperti kanak-kanak). Arman bakal berkahwin dengan Farina, namun hubugan mereka kurang baik. Pada satu ketika, Farina meninggalkan Arman seorang diri memilih pakaian pengantin. Sewaktu keluar dari kedai tersebut, Arman telah diugut oleh seorang samseng. Arman melarikan diri, dan diselamatkan oleh Amy (kanak-kanak berusia 5 tahun). Maka bermula persahabatan Amy dan Arman. Amy dan Arman sering berjumpa. Pada satu masa, Shiela, ibu Amy telah pengsan kerana terjumpa Arman bersama-sama dengan Amy. Rupanya, Arman adalah ayah Amy. Maka bermula kisah yang menyedihkan. Kisah silam diimbas kembali. Rupanya Arman bekas suami Shiela. Apakah yang terjadi sebenarnya? mampukah mereka bersama kembali? Jawapannya di pawagam berhampiran.


seperti biasa.. adik sepupu atq lah yg teman atq pi tengok wayang.. takdela tengok sorang-sorang macam minggu lepas.. hehe

Friday, 1 July 2011

Dilema Antara Indonesia atau Graduasi

assalamualaikum wahai reader sekalian..


tadi atq pi kuis.. nk settle kan urusan berkenaan dengan graduasi... kejap je.. tak sampai 2 min.. means.. atq ada dalam kawasan kuis tak sampai 10 min.. huhu.. perjalanan sampai 3 jam... hahaha...

pastu atq tanya la pekerja kat bahagian akademik dan peperiksaan.. bila grade untuk batch atq.. die kata 26 & 27 NOVEMBER 2011... mak aiii lambatnya...

lepas je atq keluar dari pejabat tue.. atq terus call akak atq.. tanya tarikh pergi indon bila.. die kata 27 NOVEMBER 2011, FLIGHT JAM 12 TENGAHARI, JAM 10 PAGI DAH KENE ADA KAT AIRPORT..

berderau darah dengar tarikh tue... sama tarikh pulak dengan grade... sudah.. camne nie.. nak attendent grade dan lepas selesai semuanya.. memang tak sempat.. sebab paling awal abis sesi pagi.. jam 12 tengahari... stress sangat pikir pasal tue.. 

nak cancel pergi indon.. tiket flight dah booking.. dah bayar.. hotel dah sewa.. takkan nak cancel cmtue je.. nanti kene bayar lagi sebab cancel tiket..

kalau tak pergi grade.. jadi 2 orang je dari course atq yang grade sama-sama nanti.. sampai akak atq cakap.. takyah pi grade tue.. sebab nanti masa degree ada lagi grade.. ahh!! sudah.. camne nie..

hurmm.. korang boleh bagi pendapat tak..?? sekarang nie.. apa yang atq boleh buat.. berdoa agar tarikh graduasi tue bertukar... amin.. 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...