terhebat dari ...piouSpdosH..

Saturday, 19 March 2011

apabila mempunyai dua orang BOS

assalamualaikum wahai readers sekalian

salam sabtu semua.. hehe. baru plan nak sambung tido lepas subuh tadi. tapi disebabkan tiba-tiba ada keje tadi.. tak jadi tido.. bukan tak jadi je.. siap nak mengamuk lagi... grrrr... camni la kehidupan orang yang mempunyai 2 orang bos.. haha

maksud atq kat sini.. atq coordinator contractor unifi... atq bekerja under alghazitech.com.. dalam company atq tue.. ada 4 orang bos.. dan bos-bos atq tue memang best gler.. sempoi & sporting habis.. tak kisah la atq nak buat apa.. asalkan semua keje yg atq dapat siap pada masa yang dia nak.. amcam? best tak? sebab tue atq boleh layan facebook & sahabat blogger macam orang tak ingat dunia...

dan satu lagi bos atq tue... bukan under company lain.. die pun ada syarikat lain.. etd makmur sdn bhd.. alghazitech & etd makmur nie.. under satu lagi company besar.. fibercomm... paham tak.? hope paham la. hehe

so.. apa yang atq nak citer nie.. bos yang etd makmur tue.. macam agak selalu push atq.. marah-marah atq.. pasal order la.. ada order yang tak settle la.. tue atq malas la nak cter.. kang panjang berjela.. nak  tahu.. atq cter face to face ok...

pastu semalam.. salah seorang bos atq (alghazitech) tepon bos etd makmur tue.. marah bos etd makmur. sebab dia marah atq.. haha.. siap bos atq cakap "yang ko marah atq tue nape? die bukan employee ko".. hahaha.. so amacam? best tak? ada orang backup.. haha

before nie pun.. bod etd makmur tue dah cakap.. yang atq nie bukan employee die.. just sub-contractor die.. heheh... memang best bila dapat bos yang sporting.. hehe. even keje banyak or stress pun... disebabkan bos atq jenis ambil berat... hilang semua stress bila cerita kat diowg.. huhu...

Friday, 18 March 2011

24434 talian AKHIRAT

assalamualaikum wahai reader sekalian..

atq dapat tajuk nie dari majalah mastika.. ramai yang kata mastika nie tah pape.. tapi atq suka baca mastika. sebab untuk isi masa lapang atq.. dan kadang-kadang walaupun cerita dalam mastika tue tah pape... tapi ada pengajaran yang atq dapat amik..


berbalik pada tajuk.. pernah tak masa kita berdoa, tiba-tiba muncul pertanyaan seperti :-

"terima kasih, anda telah menghubungi Baitullah, sila tekan 1 untuk meminta, tekan 2 untuk bersyukur, tekan 3 untuk mengeluh, tekan 4 untuk permintaan lain-lain"

"maaf, ketika ini malaikat sedang membantu pelanggan lain. diharap anda sabar menunggu.. panggilan anda akan dilayan sebentar lagi"

"jika anda mahu berbicara, tekan 1 untuk bercakap dengan Malaikat Mikail.. tekan 2 untuk bercakap dengan malaikat yang lain.. tekan 3 untuk membuat aduan.. tekan 4 jika mahu membuat pertanyaan tentang syurga atau neraka"

jawapan-jawapn sebegini mungkin tidak asing dalam kehidupan seharian kita.. namun, adakah ia satu jawapan yang akan kita terima sewaktu mendail nombor-nombor Allah??

TIDAK!!! itulah jawapannya kerana Allah Maha Mengasihi... setiap masa kita boleh meneleponNya.. tak kira tempat.. tak kira waktu.. bila-bila masa Allah mendengar aduan kita tanpa ada had dan batasan...

tiada istilah "TALIAN SIBUK" jika kita mendail talian Allah.. Allah mendengar panggilan hambaNya tanpa mengira waktu dan amat mengetahui siapakah yang membuat panggilan tersebut..

talian paling mudah untuk kita mendail iaitu 

2 - solat subuh
4 - solat zuhur
4 - solat asar
3 - solat magrib
4 - solat isyak


jika mahu lagi sempurna.. tambah lagi nombor-nombor tersebut dengan nombor 2 untuk solat duha, solat hajat dan sebagainya..


kita pob boleh mendail talian 30 iaitu mewakili 30 juzuk Al-Quran.. 99 iaitu mewakili 99 nama Allah atau 33 iaitu 33 kali berzikir (Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar)


apa yang pasti.. talian-talian di atas tidak ada orang perantaraan, tidak ada operator... dan talian terus tanpa ada halangan untuk kita membuat aduan atau memohon sesuatu tanpa ada cas bayaran..


talian Allah terlalu banyak. so takde istillah "talian sibuk".. dibuka 24/7 sehingga akhir hayat kita..inilah talian yang wajib kita dail setiap hari.. taapi ramai yang mengabaikan talian Allah kerana lebih tergoda dengan talian duniawi yang kadangkala dibalas dengan suara operator atau tidak ada dalam kawasan liputan...



group untuk BLOGGER tumbuh macam cendawan

assalamualaikum wahai reader sekalian..

perasan tak sekarang nie.. banyak sangat group untuk blogger market kan blog diowg.? terlalu banyak.. macam atq.. ada lah dalam 8 group yang atq join... dah orang invite kan? takkan nak leave group pulak..

tapi ada satu group tue.. siap mintak permission atq untuk masukkan atq dalam group die.. hehe...jom terjah group yang atq dah join buat sementara waktu nie la..


nie memang dari awal atq dah join.. antara orang terawal.. bawah 10 orang rasanya.. hehe.. gathering besar je dah 2 kali buat.. satu dekat times square, satu lagi kat shah alam.. buat masa nie.. ada 4909 ahli.. dalam sehari lebih kurang dalam 50 orang sahabat baru dalam SB nie..



hari nie baru je aku join.. hehe.. tengku nizam yang invite.. hehe... so tak tahu camne flow die.. ahli group setakat nie 62 orang.. rasanya baru buat kot group nie



mana je sembang blog.. tapi boleh gak buat promosi blog kat situ.. hehe.. nie sis LM yang buat... ahli group setakat nie 125 orang dan rasanya sis LM invite friend kat fb die kot..



takde bunyi untuk ping blog kan.? tapi disebabkan admin die seorang blogger.. so jadilah satu tempat untuk ping blog.. haha... boleh ye hanz.? ahli group setakat nie 119 orang.. jom meriahkan lagi AAM nie



tak silap.. admin KGB nie lah yang mintak permission atq untuk masukkan atq dalam group nie.. sape erk nama admin die.. lupa pulak.. jap erk.. hurm..ramai la pulak.. yang mintak permission atq tue junko el hida.. dan atq kenal dengan puteri katek, sunah mohammad & faizal fredley nie.. masa sekarang nie.. member group 412 orang..



nie kalau tak silap.. fariddudin al-islam yang create.. betul ke nama die.. eja die.. ah! halal lah.. haha.. nie atq join lepas SB... antara yang terawallah.. member buat masa nie 1284 orang..



ha !.. nie group kolej atq.. kolej universiti islam antarabangsa selangor.. hehe.. sape rasa die budak KOLEJ atq.. join la erk.. strept akira yang create.. nama sebenar dia.. husaini.. the latest member 34 orang



sape rasa dia dari blogger dari SELANGOR.. silalah join group nie.. haha.. yela.. ciann tgk group nie.. mati je.. haha.. dari 24 members.. dah turun jadi 17 orang.. so apa kes?? jom..jom..jom join... admin aira zumi.. 



atq join group nie dari blog sis faten rosli.. hehe.. group lagi lama dari SB kalau tak silap.. ehh.. betul ke kak faten.?? admin die aina jalil.. atq pun tak sure pernah jumpa ke tak.. hihi... members setakat nie 486


nie baru group.. bukan fan page semua.. kalo fan page. banyak kot.. malas lah atq nak list kan.. cari la sendiri erk..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...